El Gremi de Restauració ha alçat la veu contra la normativa que permetrà als quioscos vendre cafès i menjar envasat a la seva parada. Denuncia que es tracta d’una “competència deslleial i intrusisme” i assegura que el govern municipal és “incoherent” pel fet d’aplicar un Pla d’Usos a l’Exemple que “impedeix l’obertura de bars” al mateix temps que es promou que els quioscos “esdevinguin bars encoberts”.

“Avantatges competitius”

El director del Gremi, Roger Pallarols, entén que “es vulgui promoure la supervivència dels quioscos”, però recalca que “és inadmissible voler rescatar-los a costa d’enfonsar la restauració dels barris”. En aquest sentit, Pallarols considera que “l’intrusisme devalua els oficis i, en conseqüència, la qualitat de l’oferta que es posa a l’abast de la ciutadania”.

Aquestes paraules van acompanyades d’un comunicat que ha publicat el Gremi en què enumera els “avantatges competitius” que, amb aquesta nova norma, tindran els quioscos sobre els bars. Els restauradors consideren que el cànon que paguen els quioscos és “manifestament més baix que el lloguer d’un local de restauració a peu de carrer”, un fet que els perjudica. Per tot plegat, Pallarols lamenta que “la mesura confronta negocis veïns que, fins ara, han conviscut amb harmonia”.

Què diu la nova normativa?

Fins ara, el 80% dels productes que comercialitza un quiosc havien d’estar relacionats amb diaris o revistes. Però la nova normativa municipal rebaixa la xifra al 51%; la resta, podran ser articles que poc o res tenen a veure amb la funció tradicional del quiosc de premsa. El tinent de cultura de l’Ajuntament, Jordi Martí, considerava fa mesos -durant la presentació de la iniciativa- que d’aquesta manera s’aconsegueix que la premsa escrita “segueixi sent la principal activitat” dels quioscos, però també “s’obre el servei per millorar les oportunitats de negoci“.

Cal recordar que Barcelona té actualment uns 260 quioscos ocupats i una cinquantena de buits. L’obertura de nous quioscos, i la supervivència dels ja existents, cada cop es complica més. Jordi Bastardas, vicepresident de l’Associació Professional de Venedors de Premsa (APVP), assegurava l’any passat, en un reportatge al TOT, que l’obertura dels quioscos a altres productes és una qüestió de supervivència i que “no pots obligar els venedors a guanyar-se la vida només amb els diaris“.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a febrer 14, 2023 | 13:32
    Ricard febrer 14, 2023 | 13:32
    Com a molt mínim els quioscos tancaran a la seva hora, no tindran terrasses plens d'incívics ni fums a patis d'edificis d'habitatges. Potser que tanqui la restauració.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa