Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La restauració a Barcelona, en guerra contra l’última proposta de Salut
  • CA

“És convenient que algú ens presenti un document d’identitat” abans d’entrar a un bar o restaurant, ha considerat el conseller de Salut de la Generalitat, Josep Maria Argimon en una entrevista a TV3 aquest divendres. Argimon ha assegurat que el que ara és una recomanació passarà a ser una obligació, si el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ho avala. El conseller vol que la justícia permeti que els treballadors de la restauració, a més del certificat Covid, puguin requerir el DNI als clients per accedir a l’interior de l’establiment. La previsió és que l’administració faci aquesta petició en una propera resolució sobre les mesures a aplicar per frenar l’auge de la sisena onada de la pandèmia.

Davant de la nova proposta d’una doble verificació, el gremi de restauració de Barcelona ha aixecat la veu i està en peu de guerra contra les declaracions del màxim representant del món de la salut a Catalunya. “S’ha equivocat; aquestes declaracions no han ajudat gens a la tranquil·litat i a la serenor [de la gent]”, ha opinat Roger Pallarols, director del Gremi de Restauració de Barcelona, en declaracions al TOT Barcelona. “Això es rep, en un sector enfonsat econòmicament i moralment, com una gerra d’aigua freda. Ningú comparteix aquest escenari“, ha denunciat.

La mesura, segons el conseller Argimon, va encaminada a afegir un reforç de la seguretat d’aquests certificats. Constatar, efectivament, que la persona està vacunada. Per contra, Pallarols ha assegurat que “no hi ha un problema de falsificació generalitzada”. Mentrestant, el certificat Covid al món de l’hostaleria és vigent fins al 23 de desembre.

Pallarols qüestiona la legalitat de la mesura

“La gent no està fent cas al conseller de Salut, la gent el que està fent és aplicar el sentit comú”, ha etzibat Pallarols, que, ha afirmat que, si finalment el TSJC autoritza que els treballadors dels restaurants puguin demanar el DNI als clients, no recorreran la decisió del tribunal. “Si al final s’aprova, hi haurà resignació”, ha avançat. De totes maneres, no veu gens clar que això pugui acabar sent una realitat: “Jo, que soc advocat, tinc dubtes que aquesta potestat d’auctoritas se li pugui traslladar a un ciutadà que no és funcionari de l’autoritat”, ha sostingut.

Amb tot, el director del Gremi de Restauració de Barcelona ha considerat que “la ciutadania demostra ser més adulta de vegades que els governants”. Sigui com sigui, ha volgut deixar clar que “no hi haurà un restaurador o un cambrer convertit en policia de la nit al dia”.

Roger Pallarols, director del Gremi de Restauració de Barcelona / Jordi Play
Roger Pallarols, director del Gremi de Restauració de Barcelona / Jordi Play

Argimon demana cancel·lar sopars d’empresa

Pallarols també ha criticat que el conseller Argimon hagi demanat anul·lar els sopars d’empresa de Nadal, que començaran a agafar embranzida a partir d’aquesta setmana. Per aquestes dates el sector ha calculat que les reserves se situen en el 60% respecte de l’any 2019, anterior a la pandèmia. “Estem molt lluny de recuperar la normalitat”, ha dit. “Hi ha hagut menys volum de reserves de grans grups”, ha admès.

El màxim representant de bars i restaurants de la capital catalana ha lamentat que en aquesta legislatura el conseller Argimon no s’hagi volgut reunir amb el sector. “En aquest nou mandat la relació amb el conseller de Salut és inexistent”, ha assegurat. “Quan l’administració sanitària té temes que afecten el sector de la restauració no estaria de més que hi hagués una relació més fluida”, ha demanat. Pallarols ha volgut remarcar que el contacte amb la Generalitat, a través del departament d’Empresa i Treball, que lidera el conseller Roger Torrent, és constant. Sigui com sigui, pel sector de la restauració de Barcelona “la crisi és llarga i la recuperació serà lenta”, ha conclòs Pallarols.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Teresa R a desembre 13, 2021 | 22:54
    Teresa R desembre 13, 2021 | 22:54
    Discriminación injusta, als vacunats també encomanen el COVID, a mi me'l va encomanar un vacunat, llavors en pregunto perqué se'ls discrimina? Jo estic vacunada perqué aixi Ho vaig decidir, pero no penso presentar el pass COVID enlloc crec que es absolutament D'un caire dictatorial i quasi bé nazi
    • Icona del comentari de: Carme V.T. a desembre 14, 2021 | 08:55
      Carme V.T. desembre 14, 2021 | 08:55
      No tens raó. Ensenyes les te us documents en moltes ocasions que et son requeríts . Ara no? Per rebequeria?
      • Icona del comentari de: En absolut a desembre 14, 2021 | 09:46
        En absolut desembre 14, 2021 | 09:46
        Tu, no tens raó. No t'identifiques per coses bàsiques com dinar, ni davant de persones que no han de tenir accés a dades personals.
        • Icona del comentari de: Pere a desembre 14, 2021 | 12:25
          Pere desembre 14, 2021 | 12:25
          Sou molt ridículs, si vas a un restaurant i pagues amb targeta hi surt el teu nom al ticket... no en parlem si hi tenen videovigilància, si prèviament has consultat restaurants on line o si has reservat taula i has dit el teu nom... a més a més el passaport covid-19 és temporal i una mesura més per a intentar controlar la maleïda pandèmia. Suposem que et deus abstenir en absolut de viatjar en avió... per a no haver-te d'identificar ni vaccinar-te, molt coherent nano.
      • Icona del comentari de: Anem pas bé a desembre 14, 2021 | 13:28
        Anem pas bé desembre 14, 2021 | 13:28
        "D'un caire dictatorial i quasi bé nazi" Llegir aquesta niciesa desacredita del tot la persona que l'ha escrit. La nena Teresa hauria de preguntar als seus pares, avis o tutors que volen dir els mots "dictadura", "nazi" i "pandèmia".
    • Icona del comentari de: Sheena a desembre 14, 2021 | 10:55
      Sheena desembre 14, 2021 | 10:55
      T'has passat i denotes que no sap que fou el nazisme. Foteu molta pena els que per a qualsevol cosa feu servir "l'argument" anomenat reductio ad Hitlerum, dirigit a qui no pensa o opina com vosaltres. Com pots comparar una mesura per a intentar lluitar contra una pandèmia les conseqüències de la qual d'una forma o altra, afecta tota la població, amb el nazisme ? T'has begut l'enteniment ? Has d'estar molt malament, demana ajut.
      • Icona del comentari de: Divoc a desembre 14, 2021 | 17:21
        Divoc desembre 14, 2021 | 17:21
        Quina suficiència moral que demostreu alguns. Fa fàstic. Teniu molt poca memòria per no dir gens. Alguns no passeu ni de llegir els panflets diaris del grup godò, grup que per cert va patrocinar el band nacional a la guerrra civil (ja que us agrada tant donar lliçons aquí en va una). El passaport Ari del 1933, també va ser per salut, i van fer creure a tot un país que estaven carregats de raons per fer-ho. després ja sabeu el que va venir.... De veritat us penseu que això va de sanitat?? Sabeus que la finalitat de tot això es fer desapareixer els diners físics i instaurar una moneder digital? Qué direu quan ja no tingueu diners ni per anar a fer aquest esmorçar, amb passe covid es clar, o encar que el tingueu no hi hagi cap lloc on anar? A quí demanareu ajut quan us prenguin totes les possesions, por el interés general, perquè ja no tindràs més credit social? Us penseu que sou la generació més integradora i responsable de la historia? Disculpeu que us desperti del mal-son. Sou la generació més ignorant de la historia.
  2. Icona del comentari de: Teresa Rovira a desembre 13, 2021 | 22:56
    Teresa Rovira desembre 13, 2021 | 22:56
    Els vacunats també encomanem el COVID, a mi me'l va encomanar un vacunat, llavors en pregunto perqué discriminaals no vacunats? Jo estic vacunada perqué aixi Ho vaig decidir, pero no penso presentar el pass COVID enlloc crec que es absolutament ,d'un caire dictatorial i quasi bé nazi
  3. Icona del comentari de: Són més fatxes que Vox a desembre 14, 2021 | 00:55
    Són més fatxes que Vox desembre 14, 2021 | 00:55
    Governants feixistes ara pretenen que els ciutadans ens vigilem i acusem entre nosaltres, i que fem de policies. Mai he vist gent més irresponsable, totalitària i inútil que aquest govern d'estults que hi ha ara.
    • Icona del comentari de: Pere a desembre 14, 2021 | 12:15
      Pere desembre 14, 2021 | 12:15
      Quin comentari més patètic, aquest babau també deu atribuir les mesures anti covid dels aeroports als més fatxes que Vox ? D'on surt tota aquesta fauna tan poca-solta ?
  4. Icona del comentari de: Jaume M a desembre 14, 2021 | 00:56
    Jaume M desembre 14, 2021 | 00:56
    Obligar a demanar el dni es de degenerats, cobarts, ganduls, ineptes, totalitaris i poca_coses. Cap mena de gobernació responsable digne i ferma, arriba a tractar el seu poble aixi. El protageix amb dignitat humana i preserva honor i coratge. Aviat ens marcaran com es feia als anys 40.
    • Icona del comentari de: A en Jaume M a desembre 14, 2021 | 11:07
      A en Jaume M desembre 14, 2021 | 11:07
      Qui poc suc de comentari, quin nivell, on t'han "educat" a tu ? No tens res més a fer ?
  5. Icona del comentari de: Abstencionista. a desembre 14, 2021 | 05:22
    Abstencionista. desembre 14, 2021 | 05:22
    Tot polític és un enemi en potència per al ciutadà. T O T !. Aquí no valen mitges tintes. Cal combatre-l per terra, mar i aire no perdre ocasió de perjudicar-lo - i moltissim menys votar-lo. Encara que es presenti davant la ciutaania com el seu servidor, cal tractar-lo com el què realment és: l'enemic mortal de Poble. I val per a tots, des del President fins al darrer regidor.
    • Icona del comentari de: Actiu a desembre 14, 2021 | 10:46
      Actiu desembre 14, 2021 | 10:46
      Si no saps distingir no cal que tiris pel dret de forma tant matussera. Tu ets un pallús i denotes un egoisme esfereïdor. És més em recordes les persones que durant el franquisme s'autoanomenaven "apolítics", les quals s'abstenien de fer res per a millorar la situació de dictadura i tirania del franquisme, mentre n'hi havia que s'hi jugaven la pell. Això sí, a partir del 1975 aquests individus tot d'una eren antifranquistes. Fots molta pena.
  6. Icona del comentari de: Isabel a desembre 14, 2021 | 07:01
    Isabel desembre 14, 2021 | 07:01
    Les me as dades són personals tinc tot el dret a la meva intimitat personal Els drets humans u diu
    • Icona del comentari de: Pere a desembre 14, 2021 | 12:05
      Pere desembre 14, 2021 | 12:05
      Bé Isabel, aleshores tampoc deus viatjar en avió car cal anar-hi amb el certificat covid-19 i en molts de casos, haver omplert correctament el formulari de localització (PLF) sí de localització, uf! I la declaració d’absència de malaltia, tràmits indispensables i diferents a cada estat a més has de donar el teu nom i dades.
  7. Icona del comentari de: Rebel. a desembre 14, 2021 | 07:25
    Rebel. desembre 14, 2021 | 07:25
    Doncs podem fer el que jo començo a dur a la pràctica: et demanen el ditxós certificat, l'ensenyes i aleshores marxes. Marxes per a no tornar mai mes a l'establiment
    • Icona del comentari de: Rebel o molt ridícul i molt patètic a desembre 14, 2021 | 12:11
      Rebel o molt ridícul i molt patètic desembre 14, 2021 | 12:11
      Et començarem a creure, quan facis això que escrius respecte als aeroports o altres transports i canviïs el mot "establiment" per "aeroport", per exemple. A més potser hauràs una mica lluny per a trobar un "establiment" sense mesures de protecció, tros de quòniam. Ni ha que no sou més curts de gambals per què no us entreneu prou.
  8. Icona del comentari de: Serafi Bandarra i Grataconys a desembre 14, 2021 | 07:30
    Serafi Bandarra i Grataconys desembre 14, 2021 | 07:30
    Demanar el certificat i el DNI es lo mes llogic ja que si no cuansevol pot pasar sensa amb el certificat de vacunació d'un altre.
    • Icona del comentari de: I? a desembre 14, 2021 | 08:12
      I? desembre 14, 2021 | 08:12
      Pot fer-se passar per metge en un hospital o per pilot d'un avió? Pot accedir als estalvis d'un altre? Pot veure dades confidencials protegides? Ah, no, calla! Que només podrà dinar, l'accés a dades confidencials (mèdiques i personals, inclosa l'adreça on vivim) és el que se li permet a un cambrer!
  9. Icona del comentari de: Hipocresia a desembre 14, 2021 | 09:20
    Hipocresia desembre 14, 2021 | 09:20
    El sector turístic, restauracio i demés events musicals , centre comercials, cines , teatres etc.. No tenen raó , el fet dins un recinte es pot agafar covid. Serà ells que amb seu ajut perjudiqui als demés .. llits es perdera per un malalt covid, per culpa ells cuántes revisions ... una colla irresponsable tott per guanyar econòmia. Va vinga visca disbauxa de la puta economia. Aixins si jo agafo covid ,dins recinte tindre dret a fer denuncia corresponent. Visca els calers
    • Icona del comentari de: Bla, bla a desembre 14, 2021 | 09:51
      Bla, bla desembre 14, 2021 | 09:51
      De recintes tancats, com una escola, tu no n'has vist gaires. Els vacunats contagien com un no vacunat. A partir d'aquí el p. passaport no és cap eina de prevenció, sinó una de coacció i control.
      • Icona del comentari de: Lloretdemar a desembre 14, 2021 | 10:09
        Lloretdemar desembre 14, 2021 | 10:09
        ????
      • Icona del comentari de: Lloretdemar a desembre 14, 2021 | 10:09
        Lloretdemar desembre 14, 2021 | 10:09
        Molt ben dit!!
      • Icona del comentari de: Lloretdemar a desembre 14, 2021 | 10:10
        Lloretdemar desembre 14, 2021 | 10:10
        Molt ben dit!!, A veure si la gent espabila d' una vegada
        • Icona del comentari de: Tossa de Mar a desembre 14, 2021 | 11:16
          Tossa de Mar desembre 14, 2021 | 11:16
          Això mateix, a veure si molta de gent que li costa de capir les situacions complicades reacciona i fa servir els mitjans que hi ha a l'abast per a intentar reduir la covid-19, vaccins, distància, neteja, ventilació de locals, certificat sanitari, solidaritat, comprensió... Entre tots aconseguirem controlar la situació. Menys queixes inútils sense solta ni volta, més consciència d'on som i molt més sentit comú.
  10. Icona del comentari de: Cal dir-ho a desembre 14, 2021 | 10:26
    Cal dir-ho desembre 14, 2021 | 10:26
    Farts del "dirigents" de la "restauració" i no cal parlar dels de "l'oci". Sembla que els més "espavilats" vulguin fer com la justícia "lawfare" espanyola, saber de tot. Son com una roda que gira sense fi, s'han de prendre diverses "mesures" alhora perquè sempre hi ha qui fa trampa, si tothom fes el que cal fer en el moment oportú tot aniria millor. Però, n'hi ha que els hi costa molt de reaccionar, segur que si empitjora la situació de la covid-19 els mateixos que ara es queixen, diran que les "mesures" actuals s'havien d'haver aplicat abans... M'hi jugo un pèsol, aquesta cançó ja l'hem sentit cíclicament des de fa 19 mesos per part d'aquests "dirigents".
  11. Icona del comentari de: A bla bla a desembre 14, 2021 | 10:37
    A bla bla desembre 14, 2021 | 10:37
    El passaport sanitari eina de "control" de què ? Tros de quòniam. Si estiguessis millor informat sabries que una persona vaccinada i que compleix els requisits bàsics de la distància, neteja, ventilació i mascareta, si està infectat encomana molt menys que un individu no vaccinat i que no compleix cap mesura. A més amagues que un no vax pot encomanar-se més fàcilment, encomana a altres més ràpid i generalment si emmalalteix pateix amb més gravetat la covid-19. Com més mesures es prenen més protecció, això és de sentit comú. Cada volta que s'ha d'aplicar una nova mesura sempre hi ha els que es queixen i escriuen bajanades, per al cap d'uns mesos acceptar-les com si res, és així, solament serveixen per a perdre un temps preciós en un afer sanitari com el que patim.
  12. Icona del comentari de: Jeremies a desembre 14, 2021 | 11:06
    Jeremies desembre 14, 2021 | 11:06
    N'hi ha que patiu molt per les dades "personals" fins i tot hi ha tocats de l'ala que intenten acomparar el pass sanitari amb els "nazis". Una mica de serietat i de sentit comú i cívic, qualsevol persona que paga un restaurant amb una targeta bancària o que abans ha consultat el restaurant on line i ha entrat en el web o que ha estat enregistrada amb la càmera vídeo del restaurant està molt més "controlada" que no pas mostrar el pass sanitari i un document d'identitat a l'entrada. Fart de tantes ximpleries dels anti tot. No teniu res més a fer ? Podríeu fer un tour per una UCI i / o un camp d'extermini, n'aprendríeu un niu i segur que alguns termes no els tornaríeu a fer servir més.
  13. Icona del comentari de: Ramon B a desembre 14, 2021 | 11:22
    Ramon B desembre 14, 2021 | 11:22
    Quina ridiculesa que persones que quan viatgen amb avió i els hi controlen tot... ara es queixin per un document sanitari i mostrar el DNI o passaport per a entrar a llocs tancats. Aquesta gent que es queixen de tot i fins i tot n'hi ha que son capaços de comparar qualsevol cosa amb el nazisme, no tenen cap credibilitat, solament serveixen per a entorpir i retardar l'engegada de mesures que sumades ajuden a controlar la situació.
  14. Icona del comentari de: Ricard a desembre 14, 2021 | 11:29
    Ricard desembre 14, 2021 | 11:29
    Suposo que els que se senten "super controlats" pel fet de mostrar temporalment uns documents a l'entrada d'un restaurant, deuen pagar sempre en metàl·lic, no deuen entrar mai a les webs dels restaurants, dins del restaurant deuen dur un passamuntanyes per a que no els identifiquin les possibles càmeres de seguretat... i per descomptat no deuen viatjar mai en avió...Llegir alguns comentaris fot molta pena i vergonya aliena, n'hi ha per a llogar-hi cadires.
  15. Icona del comentari de: Pere a desembre 14, 2021 | 12:01
    Pere desembre 14, 2021 | 12:01
    A causa de les mesures per a intentar controlar la pandèmia, des de fa mesos per a viatjar amb avió també cal anar amb cura de tenir descarregat el certificat covid-19 i en molts de casos, haver omplert correctament el formulari de localització (PLF) i la declaració d’absència de malaltia, tràmits igualment indispensables i diferents a cada estat. Però encara és l'hora que senti o llegeixi alguna persona exaltada i enutjada per aquesta qüestió aplicada als aeroports. Què us passa a alguns ?
  16. Icona del comentari de: JOSEP a desembre 14, 2021 | 14:57
    JOSEP desembre 14, 2021 | 14:57
    Agradi o no EL PASSAPORT COVID , Es una bona eina per LLUITAR CONTRA ELS CONTAGIS DEL CORONAVIRUS . Pero si no es FAN CONTROLS POLICIALS als Locals un estenen que presentar de poc serviran .. LES Policias han de velar garantir tots fan les coses ben fetes CLIENTELA Y ELS AMOS DELS LOCALS ..Per lo tan calen INSPECCIONS POLICIALS Per sorpresa els Bars i Restaurants ,Gimnasos Cines Teatres . Es tindria que presentar tambe per entrar als Supermercats i Hospitals per mes seguratat .
    • Icona del comentari de: Cinta a desembre 14, 2021 | 16:01
      Cinta desembre 14, 2021 | 16:01
      Josep, si us plau, no emboliqueu més la troca. La qüestió és que la gran majoria de persones que entren en un local presentin el document necessari sense fer trampes, no calen ni son admissibles controls "policials" per a entrar en un bar, restaurant... Una altra cosa és el certificat covid i demostrar-ne la validesa presentant un moment el Dni o un passaport. Les persones conscients i amb sentit comú fan les coses ben fetes fins i tot col·locar-se bé la mascareta, rentar-se les mans, mantenir una distància prudent sobretot en espais interiors i ventilar l'habitacle on viuen o hi fan vida.

Respon a Sheena Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa