Quan el 14 de març de 2020 la vida social, econòmica i cultural es paralitzava a mig món davant d’un virus que ningú no sabia com afrontar, el món començava a canviar per sempre més. I també accions tan quotidianes com sortir a comprar al barri. De cop, les persianes dels comerços estaven abaixades, amb la incertesa dels comerciants sobre quin futur venia. El confinament per la Covid-19 va posar els negocis contra les cordes, amb una prova de supervivència que encara avui no es dona per superada.

I va ser a partir d’aleshores quan el comerç de proximitat de Barcelona també es va adonar que la seva digitalització podia salvar molts negocis. Persianes abaixades, però webs obertes i un camí alternatiu per seguir oferint els serveis als seus clients. Però el camí cap a la digitalització en molts casos és complex. Acostumats a la relació directa i personal amb el client, a la presència física a l’establiment, fer el salt a internet no seria tan senzill. És en aquest context que Barcelona Comerç va prendre consciència que l’ús de les xarxes socials i perdre la por a l’e-commerce eren la millor vacuna per mantenir la salut dels comerciants de Barcelona, i es va donar forma al programa re-connectant, una aliança entre Barcelona Comerç, Barcelona Activa i Endesa.

Empoderar els comerços

El projecte re-connectant  acompanya i empodera al comerciant  durant  tot el procés d’implantació del seu pla de digitalització, des de la seva planificació i disseny fins a la seva implementació,  de tal manera  que  acabarà el programa amb l’autonomia, la seguretat  i els recursos suficients per integrar la vessant digital en el dia a dia de la gestió del seu negoci. I com es crea la identitat digital d’un comerç? Una vintena d’agents digitals especialitzats en aquesta matèria i contractats especialment per dur a terme aquesta tasca, i sota la supervisió de Barcelona Comerç , l’impuls de Barcelona Activa i el suport d’Endesa, donaran forma a aquesta reconnexió.

L’equip d’agents digitals ja ha acompanyat a molts comerciants de la ciutat quant a configuració i revisió web i perfils de xarxes socials, revisió i millora SEO, recerca i identificació de paraules- clau, configuració e-commerce, planificació de newsletters o definició de continguts i publicacions, entre altres. I l’objectiu és arribar a digitalitzar 400 comerços a tot Barcelona.

Presentar sol·licitud per participar al programa re-connectant és molt senzill. Feu clic en aquest enllaç

10 euros de descompte per comprar als comerços

10 euros de descompte per comprar als comerços

A la iniciativa de re-connectant s’hi suma una altra campanya per donar més vida al comerç de la ciutat, impulsada per l’Ajuntament de Barcelona i gestionada per Barnacom. Des d’aquest dilluns 18 d’octubre es poden descarregar descomptes en compres iguals o superiors a 20 euros en botigues, hotels i restaurants adherits a la iniciativa. En aquest sentit, el programa re-connectant pot ajudar també els comerciants a donar-se d’alta en la campanya dels bonus, que requereix formar part de laplataforma bcnmarket.barcelona, des d’on el ciutadà pot descarregar els bonus.

Només caldrà que el comerciant contacti amb re-connectant aquí.

Tots aquells establiments que s’ apuntin a Reconnectant i vulguin promocionar el seu negoci al TOT Barcelona, tindran unes condicions especials i preferents que li informarà Barcelona Comerç o el mateix TOT Barcelona nomès pel sol fet d’ afegir-se a Reconnectant.

Nou comentari