Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Rebaixes i diumenges comercials: quan obren les botigues a Barcelona
  • CA

Deixem enrere un 2022 que ha portat una novetat important a la ciutat pel que fa a la regulació del comerç. El calendari -polèmic entre els treballadors- que permet l’obertura de tots els comerços en diumenge entre el 15 de maig i el 15 de setembre. Aquest 2022 la ciutat ha passat de tenir 15 diumenges d’obertura a tenir-ne 27 a les zones considerades turístiques.

Si es mantenen les condicions de l’acord del 2022 i, la marató comercial arrencarà a Barcelona diumenge 21 de maig, un festiu d’obertura al qual seguiran el 28 de maig, el 4, 11, 18, 25 de juny, 2, 9, 16,23 i 30 de juliol, el 6, 13, 20, 27 d’agost, i també el 3 i el 10 de setembre, vigília de la Diada Nacional de Catalunya. En total, sumant-hi altres festius nacionals, seran 30 diumenges.

Un aparador amb els cartells de rebaixes
Un aparador amb els cartells de rebaixes

Però fora d’aquest extensíssim calendari, que farà que la ciutat encadeni 4 mesos seguits amb els comerços oberts set dies a la setmana, cal sumar-hi els festius d’obertura que autoritza la Generalitat per al 2023:

  • 8 de gener
  • 25 de juny
  • 12 d’octubre
  • 26 de novembre
  • 6, 8, 17 i 24 de desembre

És a dir, que sí, que aquest diumenge, 8 de gener, el primer amb les rebaixes ja en marxa en totes les marques, trobareu obertes les botigues i els centres comercials de la ciutat. Ara bé, algunes marques ja han començat a fer rebaixes, com H&M i Mango, altres esperen a la data tradicional del 7 de gener, com és el cas del grup Inditex i de la majoria de botigues de barri, que prefereixen esgotar la campanya de Nadal fins a la vigília de Reis.

Sigui com sigui, la liberalització de les rebaixes des del 2017 ja va liquidar el sentit original d’aquests descomptes i va obligar el petit comerç a reinventar-se per sobreviure tot l’any. D’ençà que la llei ho permet, les rebaixes són permanents, els descomptes, les promocions i les targetes de fidelització de grans cadenes, sumat a les plataformes de venda internacionals, fan que el 7 de gener hagi perdut la màgia per als consumidors i la utilitat original per als comerciants.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa