Deixem enrere un 2022 que ha portat una novetat important a la ciutat pel que fa a la regulació del comerç. El calendari -polèmic entre els treballadors- que permet l’obertura de tots els comerços en diumenge entre el 15 de maig i el 15 de setembre. Aquest 2022 la ciutat ha passat de tenir 15 diumenges d’obertura a tenir-ne 27 a les zones considerades turístiques.
Si es mantenen les condicions de l’acord del 2022 i, la marató comercial arrencarà a Barcelona diumenge 21 de maig, un festiu d’obertura al qual seguiran el 28 de maig, el 4, 11, 18, 25 de juny, 2, 9, 16,23 i 30 de juliol, el 6, 13, 20, 27 d’agost, i també el 3 i el 10 de setembre, vigília de la Diada Nacional de Catalunya. En total, sumant-hi altres festius nacionals, seran 30 diumenges.

Però fora d’aquest extensíssim calendari, que farà que la ciutat encadeni 4 mesos seguits amb els comerços oberts set dies a la setmana, cal sumar-hi els festius d’obertura que autoritza la Generalitat per al 2023:
- 8 de gener
- 25 de juny
- 12 d’octubre
- 26 de novembre
- 6, 8, 17 i 24 de desembre
És a dir, que sí, que aquest diumenge, 8 de gener, el primer amb les rebaixes ja en marxa en totes les marques, trobareu obertes les botigues i els centres comercials de la ciutat. Ara bé, algunes marques ja han començat a fer rebaixes, com H&M i Mango, altres esperen a la data tradicional del 7 de gener, com és el cas del grup Inditex i de la majoria de botigues de barri, que prefereixen esgotar la campanya de Nadal fins a la vigília de Reis.
Sigui com sigui, la liberalització de les rebaixes des del 2017 ja va liquidar el sentit original d’aquests descomptes i va obligar el petit comerç a reinventar-se per sobreviure tot l’any. D’ençà que la llei ho permet, les rebaixes són permanents, els descomptes, les promocions i les targetes de fidelització de grans cadenes, sumat a les plataformes de venda internacionals, fan que el 7 de gener hagi perdut la màgia per als consumidors i la utilitat original per als comerciants.