La polèmica pel volum de creuers que ha d’acollir el Port de Barcelona ha sobrevolat l’Ajuntament de Barcelona constantment durant els últims quatre anys. En campanya electoral, les diferències entre els antics socis de govern per aquesta qüestió van saltar a la vista, amb els Comuns i PSC criticant-se mútuament per la política de creuers que segueix Barcelona. Passades les eleccions municipals, la situació a la plaça de Sant Jaume és diferent, amb Jaume Collboni governant, de moment, sense socis visibles. Una situació que ha apropat les postures entre el Port de Barcelona i l’Ajuntament, tal com ha reconegut aquest dimecres el mateix president del Port, Lluís Salvadó: “Encara no hem tocat gaire el tema dels creuers, però en tot cas cal reconèixer una predisposició constructiva i molt positiva de l’actual equip de govern”.
Salvadó ha reconegut que ja ha tingut “diverses reunions” amb el nou executiu per explicar-los la realitat del Port i ha explicat que han elaborat una llista de temes pendents. En aquesta llista, això sí, hi ha temes “més urgents” que els creuers, segons ha indicat el president de la infraestructura. En tot cas, ha reconegut que el nou govern i el Port comparteixen “el mateix full de ruta” i la vocació de “treballar més per la qualitat que per la quantitat”. En aquest sentit, Salvadó ha recordat que Barcelona és la ciutat amb més ports base de creuers d’Europa i que “encara queda recorregut per córrer” en aquesta qüestió.
Postures enrocades
Els Comuns i el PSC han discrepat per les terminals creuerístiques que ha de tenir el Port de Barcelona. Els d’Ada Colau van pactar amb el Port, l’any 2018, que hi hagués set terminals. Però setmanes abans de les eleccions van fer marxa enrere per tal d’evitar que arribin “quatre milions de turistes el 2024” a Barcelona. Un canvi que va provocar, en ambient indubtablement electoral, la resposta contundent del PSC. “Si no volies tants creuers, que no haguessis fet set terminals. Perquè, a dues setmanes de les eleccions, dir que de les set que vas autoritzar, te’n vols carregar dues, és un altre exercici de cinisme”, va respondre Jaume Collboni en una entrevista al TOT Barcelona.