Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’ocupació hotelera es recupera a l’estiu a Barcelona després d’un any a la baixa

L’ocupació hotelera de Barcelona s’apropa al 90% de gener a agost del 2025, segons les dades facilitades aquest dimecres pel Gremi d’Hotels de Barcelona. Concretament, el percentatge de clientela s’ha situat en el 89,8%. La xifra l’han donat a conèixer el president del Gremi, Jordi Clos, i el director general de la patronal hotelera, Manel Casals. L’ocupació suposa una davallada d’un punt i mig respecte al mateix període del 2024. Tot i això, en el cas concret de l’estiu, juliol i agost, l’ocupació hotelera s’ha recuperat lleugerament. En el setè mes de l’any, l’ocupació s’ha situat en el 86,5%, un punt més que el juliol del 2024, mentre que a l’agost, el percentatge de clientela ha estat del 86%, també un punt més que l’any passat. Casals ha concretat que entre els mesos de gener i juny l’ocupació es va reduir, i ha estat aquest estiu quan ha pujat lleugerament després d’un any de decreixement, des de juliol de l’any passat.

Turisme. Dos turistes aprofiten el bon temps per a visitar els carrers de Barcelona. / Marta Cardenal
Turistes aprofiten el bon temps per a visitar els carrers de Barcelona / Marta Cardenal

D’altra banda, el preu mitjà d’una habitació d’hotel a la capital catalana s’ha incrementat en cinc euros entre gener i agost del 2025 en comparació amb els mateixos mesos del 2024, passant de 189 a 194 euros. Ha estat així especialment pels mesos de més activitat de congressos, com va ser el març, amb el Mobile, quan els preus es van apujar uns 40 euros de mitjana. En canvi, al febrer, els preus es van reduir 20 euros en comparació amb el febrer del 2024, ja que el Mobile de l’any passat va tenir lloc el segon mes de l’any.

Els preus han baixat a l’estiu

En canvi, el preu mitjà dels mesos d’estiu, juliol i agost, ha estat de 191,6, 2,1 euros menys que en el mateix període del 2024, quan va ser de 193,7. El president del Gremi d’Hotels de Barcelona ha explicat que les reserves last minut (d’última hora) fan que els preus baixin, ja que els establiments hotelers s’adapten a la nova situació. També afecten la baixada de preus la inestabilitat internacional i la crisi dels aranzels iniciada pel president nord-americà, Donald Trump, i l’estancament de l’economia alemanya. Clos reconeix que “el context actual genera amenaces sobre l’activitat turística global”, però que actualment no és una situació preocupant. “Barcelona està demostrant una gran capacitat per resistir i adaptar-se com a destí. Hem consolidat un projecte estable que té com a base la qualitat, especialment gràcies al turisme de negocis”.

El president del Gremi d’Hotels de Barcelona, Jordi Clos, en una roda de premsa / ACN

Barcelona, epicentre de congressos

Clos ha valorat molt positivament el rol de Barcelona com a epicentre de congressos. Per exemple, el Mobile va atraure 109.000 assistents i va generar un impacte de 561 milions d’euros, va informar Món Economia al juny, mentre que el gener del 2025, la ciutat va acollir per primer cop el congrés del món audiovisual ICE, amb més de 59.000 participants. De cara als darrers mesos de l’any, les perspectives del Gremi d’Hotels és tancar el 2025 amb una ocupació similar a la del 2024 o una mica per sobre. La previsió optimista ve marcada també pels diferents congressos que es fan o es faran a Barcelona, com Navel Expo ara mateix, amb uns 40.000 visitants, i les cinc fires o congressos mèdics o de laboratoris que la capital catalana acollirà fins al desembre.

Més notícies
Notícia: El distintiu gastronòmic, clau per “especialitzar” els hotels barcelonins
Comparteix
El Gremi d'Hotels defensa que és una bona mesura per potenciar el "patrimoni" cultural de la ciutat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa