Nissan deixa de fabricar la NV200 dièsel per apostar per l’elèctrica e-NV200

La planta de la Zona Franca ha anunciat per a l'estiu el canvi en els seus plans de producció

​Nissan ha anunciat aquest divendres que eliminarà la producció de la furgoneta NV200 de motor dièsel a partir de l’estiu. La companyia se centrarà aleshores en la producció del model 100% elèctric, l’e-NV200. Tots dos es produeixen a la planta de la Zona Franca de Barcelona.

“Amb les administracions i els consumidors cada vegada més compromesos amb la mobilitat de zero emissions i en un moment de substancial creixement del comerç electrònic, la furgoneta e-NV200 ofereix una solució perfecta”, ha assegurat el vicepresident sènior de vendes i màrqueting de Nissan Europa, Ken Ramirez. “L’augment de la demanda de comandes per la e-NV200 reflecteix aquesta tendència, i esperem un creixement més gran l’any que ve”, ha afegit.

L’any 2018, la producció de l’e-NV200, fabricada exclusivament a Barcelona, va augmentar un 50% en relació a l’any anterior, fins arribar a les 6.000 unitats. El 89% d’aquests vehicles produïts es van exportar a més de 20 països, en mercats, també, com el del Japó. 

Nissan es prepara ara per un “creixement continu de la demanda de l’e-NV200”, i per això en l’últim any ha ampliat les instal·lacions a la Zona Franca, d’on des del febrer es fa la nova bateria de 40kWh del model. 

Els recels sindicals

La notícia no ha sigut ben rebuda pel sindicat Sigen-USOC, majoritari a la planta de Nissan a la Zona Franca. En un comunicat, han denunciat que la furgoneta dièsel NV200 serà el tercer producte que “perdi” la fàbrica en menys d’un any sense haver aconseguit cap nova assignació i sense les perspectives d’adjudicacions noves “a mitjà termini”.

La secció sindical creu que el canvi “deixarà la línia 1 en una situació precària”, amb tan sols un producte, la NV200 elèctrica, un model que, segons ells, no té el mateix pes en el global de la producció de la planta.

Per a Sigen-Usoc, és “imprescindible” la implicació de les diferents administracions per convèncer Nissan-Renault-Mitsubishi que la planta és competitiva i, d’aquesta manera, garantir-hi un nivell d’ocupació d’acord amb la capacitat instal·lada, al voltant de les 200.000 unitats.

El comitè d’empresa de la companyia es va reunir ahir amb la consellera d’Empresa i Coneixement del Govern, Àngels Chacón, que va assegurar que apostava per la continuïtat de Nissan i va oferir “ajudes concretes” en formació i en inversions tecnològiques i productives “per aportar valor afegit a les futures adjudicacions de produccions”.

Els membres dels comitès de les plantes de Zona Franca i Montcada van expressar a la consellera la seva preocupació per la manca d’un projecte industrial i pel fet que les dues fàbriques estiguin produint per sota del 40% de la seva capacitat. “No tenen cap pla, ni d’assignació, ni de fabricació de nous models que aclareixin les incerteses que planegen sobre les plantes i que donin suport o fins i tot ampliïn la plantilla actual”, ha assegurat aquest divendres la secció sindical de Sigen-Usoc en un comunicat.

Més informació

Nou comentari