Les noves connexions internacionals de passatgers de l’Aeroport de Barcelona-El Prat han donat un gran impuls a la càrrega aèria. Les rutes obertes els dos últims anys, en especial les asiàtiques, permetran que El Prat tanqui l’any amb 175.000 tones mogudes, un 11% més que l’any passat. Serà el quart any consecutiu que l’aeroport tancarà amb un creixement de dos dígits, tot i que el ritme és una mica més baix que en exercicis anteriors.
D’aquesta manera, el Prat, que ja és el sisè aeroport amb més trànsit de passatgers d’Europa, també es consolida com un dels 20 centres de càrrega aèria més importants del continent, segons les dades de l’Observatori de Trànsit Aeri que elabora la Cambra de Comerç de Barcelona. El Consell Internacional d’Aeroports (ACI, en les seves sigles angleses), l’aeroport barceloní és un dels que més creix, en especial a Àsia i Nord-amèrica.
[r:1]
Menció especial reben les connexions amb Hong Kong (Cathay) i Seül (Korean Air i Asiana Airlines), que en menys de dos anys s’han convertit en rutes amb molta càrrega, que sumen gairebé 7.000 tones entres les dues. Els vols amb Xangai i Pequín, ambdues d’Air China, han experimentat un gran creixement i se situen al voltant de les 2.000 tones cadascuna. Pel que fa a les connexions amb els Estats Units, Chicago (American), Los Ángeles i San Francisco (Norwegian i Level volen a les dues ciutats) també registren una evolució ascendent.
Per companyies, Emirates i Qatar són les dues principals aerolínies per volum de càrrega i superen a les integradores DHL i UPS, que se situen en la tercera i la quarta posició. Per sota es troben American Airlines i Turkish Airlines, mentre que Air China també puja posicions. Pel que fa a les destinacions, Àsia és el primer mercat de les exportacions aèries (31% del total), seguit d’Amèrica del Nord (22%), Amèrica Llatina (20%) i Orient Mitjà (17%).