El Black Friday ha estat marcat per la pluja, que alguns comerciants asseguren que ha fet disminuir les vendes de les botigues. Malgrat això, han estat molts els compradors que han volgut aprofitar les rebaixes, algunes de fins al 50%, i estalviar diners de cara a la campanya nadalenca, segons han afirmat a l’ACN. “És un oportunitat única“, ha assegurat una de les clientes a Barcelona, la Joana Maestre. Pel que fa als botiguers, mentre uns celebren que es dugui a terme aquesta campanya perquè els aporta “un gran benefici”, altres afirmen que han hagut d’adaptar-se a aquesta iniciativa “com a obligació” per la gran acollida que té.
Segons els venedors del centre de Barcelona, el Black Friday d’enguany s’ha vist molt marcat per les pluges del matí, que han fet que molts clients s’ho repensessin o bé no participessin a la rebaixa o bé ho fessin en establiments tancats com centres comercials. “Hi ha hagut molta baixada de trànsit perquè al no tenir un centre comercial tapat la gent no entra als establiments, no ve al centre”, ha assegurat Sílvia Ubon, treballadora d’una botiga de roba al Portal de l’Àngel, que ha afegit que fa “diversos anys” que participa a aquesta campanya i que és l’any que han tingut menys vendes.
És el cas, també, d’Antonia León, treballadora a la botiga ‘Walala’, que lamenta haver disminuït els beneficis aquest any “a causa del temps”. Tot i això, León sí que assegura que, tot i fer descomptes “bastant agressius”, els beneficia la iniciativa perquè “la gent coneix la botiga i va prenent idees per futures comptes”.
[r:1]
Malgrat això, no tots els compradors es mostren tan satisfets amb aquesta iniciativa, com Aleix Boada, que afirma que s’ha vist “obligat” a participar al Black Friday a la seva copisteria. “L’any passat hi havíem participat molt puntualment, però aquest any ja hem vist que és ‘a sac’, totes les botigues ho fan i tu també ho has de fer; és el que fa tothom, ja no és puntual de grans cadenes, hem caigut en l’obligació de participar-hi”, ha lamentat. Tot i això, sí que ha reconegut que “els beneficia econòmicament” i que és “un reclam”.
Amb rebaixes de fins al 50%, la campanya provinent dels Estats Units i ara arrelada a Catalunya ha fet que el degoteig de persones del Portal de l’Àngel que han obviat la pluja continuessin recorrent les botigues de la zona buscant les millors ofertes. És el cas de Joana Maestre, que afirma que ja és el tercer any que participa a la campanya i la veu com “una oportunitat única”, ja que assegura que la rebaixa de preus “es nota molt”. “Has de ser ràpid, però realment val molt la pena”, ha assegurat Ribas.
La majoria de les persones que busquen aprofitar els considerables descomptes afirmen que ja comencen a encarar la campanya nadalenca i aprofiten per comprar els regals. Aitana Garcia i Alba Prat, dues joves compradores, reconeixen que és la primera vegada que compren durant aquesta iniciativa, que consideren “molt interessant”.