La fiscalia considera que la victòria de Joan Canadell en les eleccions de la Cambra de Comerç de Barcelona va ser il·legal, segons ha avançat El Confidencial i han confirmat fonts del ministeri públic. La Fiscalia Provincial de Barcelona demana la nul·litat de diversos acords de la Junta Electoral que anul·laven centenars de vots remots per defectes en el sistema informàtic de votació.

El ministeri públic creu que això va vulnerar el dret fonamental a l’accés a càrrec públic de l’article 23 de la Constitució i el principi d’igualtat de l’article 14. El problema rau, segons fiscalia, en un programa informàtic sense garanties. Es posiciona així en 19 recursos presentats per comerciants i empreses contra les eleccions de l’entitat.Aquests recursos es porten des de tots els jutjats contenciosos administratius de Barcelona, els 17.

Fonts de la Cambra de Comerç han explicat al TOT Barcelona que la fiscalia qüestiona “si la Junta Electoral va actuar bé o no”, una actuació que “no té res a veure amb els candidats ni amb persones concretes”. L’ens recorda que l’auditor de les eleccions va considerar que hi havia una sèrie de vots sospitosos –molts del quals provenien d’adreces IP iguals– i que va ser la Junta Electoral qui va decidir no comptabilitzar-los.

Comentaris

    Luisnomeacuerdo Desembre 16, 2020 | 14:51
    Ale a tomar viento macario, si egque los españolistas unionistas somos la leche poniendo y quitando a lazinazis de puestos en la comunidad Autónoma de Cataluña. Hora de rebuznar grocñordos.
      Jordi G Desembre 16, 2020 | 17:01
      Si s'hagués presentat per Vox què hagués passat? Doncs res!!! Feixistes de merda !!!
      JAC Desembre 16, 2020 | 22:47
      Enséñanos a rebuznar, ejpañol
    Guillem Desembre 16, 2020 | 14:54
    Guillem d'aquest femer pudent d'una vegada !
      El fi Desembre 16, 2020 | 15:13
      Com deia aquell, la fiscalia te lo afina
    X2 Desembre 16, 2020 | 15:14
    I perque es ilegal? Per que ho diuen aquesta merda de feixistes?
    RAMON A Desembre 16, 2020 | 16:50
    Son com la fiscalia de Korea del nort
    JordiP Desembre 16, 2020 | 17:19
    Està molt i molt clar. La candidatura Canadell va guanyar les sempre aburrides eleccions a la Cambra gràcies a que aquest cop un bon grapat d'empreses no habituals van poder votar informàticament. Així, és clar, tot i la baixa asistència, el acostumat vot hiperconservador i carcamal va ser superat pel jove empresariat partidari d'en Canadell. Ja des del primer moment la caverna es va mostrar com burlada i emprenyada, invocant la presumpta il·legalitat del sistema. No és estrany, doncs que ho hagin portat a la Fiscalia i que aquesta consideri NO ACCEPTABLE qualsevol resultat que no empesti a naftalina. Ho han tingut fàcil: tot vot anul·lat per error informátic ES NULO POR DECRETO i les eleccions s'han d'anular. No importa invadir les competències de la Junta Electoral: s'anul·len i prou. Ep! Fixeu-vos que s'han presentat recursos A TOTS ELS TRIBUNALS de Barcelona! La caverna s`ha posat a treballar. Esperem que el jutge jutgi sense escoltar les pressions cavernícoles. Creien que podrien anul·lar tot i ja ho veurem. Butifarra de pagés.
    Jony Desembre 16, 2020 | 18:22
    La fiscalia te lo afina. Quin fàstic.
    Ramon Desembre 16, 2020 | 22:10
    Com no podia ser d'altra manera, ja hi ha l'imbècil de torn veient-hi "feixistes". ESPANYOLS, HÒSTIA CONSAGRADA!!!
      JAC Desembre 16, 2020 | 22:44
      L'imbècil deu ser tu...oi?