Tornen a arrencar les obres del tram central de la línia L9/L10 del metro de Barcelona. I el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha anunciat que comença les nspeccions tècniques d’edificis a l’entorn de les futures estacions de Mandri i Sarrià i del túnel que s’ha de reprendre.

També s’instal·len equips d’auscultació en els edificis i en el terreny per minimitzar les molèsties i els possibles incidents. Durant aquest 2022, s’efectuaran més de 4.500 inspeccions prèvies en habitatges, locals comercials i aparcaments. En el cas dels edificis, s’avaluen elements comuns com façanes i escales, així com l’interior de cada habitatge, segons un comunicat del departament.

Com detalla el departament de Territori, per poder connectar les branques sud i nord de l’L9/L10 i culminar aquestes línies, cal perforar poc més d’uns 4 quilòmetres de túnel entre les futures estacions de Manuel Girona i Lesseps.

El que queda pendent

Per altra banda, també està pendent de finalitzar l’obra civil de bona part de les estacions, fer les obres d’arquitectura i instal·lacions, iniciar la construcció de l’estació Manuel Girona i col·locar llosa intermèdia, vies i instal·lacions al túnel del tram central. La tuneladora, que està situada a l’entorn de la futura estació de Manuel Girona reprendrà la perforació del tram de túnel que queda, aquesta primavera, Les obres per finalitzar l’L9/L10 estan valorades en prop de 950 milions d’euros, i l’executiu preveu que podrien concloure l’any 2028.

A finals del 2021 van entrar en funcionament tres noves estacions de l’L10 a la Zona Franca. Es tracta de les estacions de Port Comercial / La Factoria, Ecoparc i ZAL / Riu Vell, que es troba al barri de la Marina del Prat Vermell. Sumant-se a la parada de Zona Franca que ja funcionava, donen servei a la Zona Franca industrial. El sistema L9/L10 de metro compta amb 37,5 quilòmetres de línia i 35 estacions en servei.

Nou comentari

Comparteix