El d-hub per substituir Nissan preveu donar feina a tots els treballadors

El ‘hub’ d’empreses dedicades a la descarbonització és l’opció que pren força per agafar el relleu a les plantes de Nissan, que van tancar el passat 31 de desembre, i preveu donar feina a tots els treballadors acomiadats pel gegant asiàtic del sector automobilístic. En concret, esperen fitxar els 1.400 empleats que hi havia a les plantes que tenia l’empresa amb origen japonès. Per aconseguir aquest objectiu queda pendent la negociació amb els fons de capital de risc, on esperen captar 800 milions d’euros d’inversió, a més dels entre 150 i 200 milions d’euros més de fons públics que calculen percebre.

Segons han explicat els responsables de dues de les empreses que lideren el projecte QEV Technologies i Btech, Joan Orús i Rafael Ruiz a TV3, el projecte podria donar feina a 4.000 persones en cinc anys. “El hub neix amb la idea de muntar un centre tecnològic i de producció de la mobilitat elèctrica”, ha explicat Ruiz a TV3. Totes dues marques han assegurat que el projecte és sòlid, és viable i han sostingut que els models que trauran al mercat superaran les produccions que tenia Nissan actualment.

A les plantes que tenia Nissan a la Zona Franca, a Montcada i Reixac i a Sant Andreu de la Barca es vol instal·lar un conglomerat d’empreses que, entre d’altres, recuperin marques com Ebro, que en el passat va donar nom a vehicles de la planta de Motor Ibérica, i d’Hispano Suiza. També volen crear una marca comercial centrada en la comercialització de vehicles per al repartiment d’última milla, volen fer models de cotxes elèctris propis, a més d’automòbils per Ronn Motor, Tevva, Volta, Inzile, Quantron, Voltia, entre d’altres. Concretament, aquí podrien veure la llum vehicles lleugers i ‘microcar’. A més s’hi vol edificar un centre d’homologació i certificació de bateries, o la posada en marxa de la fabricació de piles d’hidrogen i d’intercanviadors de bateries per a micromobilitat.

Comentaris

    Espectador Gener 10, 2022 | 21:50
    No hi veig gens clar. Fan un projecte, però no amb els seus diners sinó els d'altres, que no tenen encara però diuen que aconseguiran. I faran tot tipus de vehicles, i bateries, i de tot. Molt inconcret em sembla.l·l Tant de bo funcioni, però em sona tot molt malament, que no es quedi la Generalitat amb la camisa aixacada. Quan vegem els diners sobre la taula començaré a creure-m'ho. Però a veure, vosaltres posarieu 800 milions d'euros en un projecte que dirigiri algú que no arrisca els seus diners, i que a sobre vol dirigir-lo? No ho sé, em sona tot a bluff

Nou comentari