Els diaris econòmics i les pàgines d’economia de la premsa generalista destaca avui aquestes notícies sobre Barcelona i la seva àrea:
El Periódico: “El futur de l’automòbil es dissenya a Barcelona”. El saló Automobile Barcelona, que tindrà lloc de l’11 al 19 de maig al recinte de Fira a Montjuïc, farà una repassada al disseny del cotxe durant l’últim segle. La capital catalana ha acollit centres de disseny de marques tan prestigioses com Audi, Volvo, Seat, Renault, Volkswagen o Geely.
La Vanguardia: “Comprar un pis nou o un per a reformar?” A Barcelona el negoci de comprar pisos antics i reformar-los està de moda. Segons la immobiliària Barnes Spain, tres de cada cinc inversors prefereixen comprar un pis en una zona cèntrica, rehabilitar-lo de dalt a baix i tornar-lo a vendre més car. També hi ha immobiliàries que ho fan com una inversió en patrimoni i rehabiliten els pisos per després llogar-los.
El Economista: “Rosauro Varo, el ‘rei de les VTC’ que més pateix pel tancament a Barcelona”. La marxa d’Uber i Cabify de Barcelona ha deixat molt tocat el sector de les VTC, que està en procés de presentar ERO per a uns 3.000 treballadors. Rosauro Varo, conegut com el ‘rei de les VTC’, s’ha vist especialment afecta pel decret. Vector Ronda Teleport, participada per Vauro i Cabify, té gairebé la meitat de la seva flota a Barcelona, un percentatge molt més alt que el dels seus competidors.
Expansión: “Seat inverteix sis milions per muntar el doble de cotxes de gas”. El fabricant automobilístic del grup VW ha fet una gran inversió per augmentar la producció de cotxes híbrids i de gas natural liquat de 95 a 250 unitats diàries. Amb aquest increment, els cotxes híbrids poden arribar a suposar fins al 10% de la producció diària de Seat a la seva fàbrica de Martorell.
El Economista: “La indústria catalana del genèric trontolla: Esteve i Ferrer abandonen”. Dos dels principals fabricants de medicaments genèrics de Catalunya, les farmacèutiques Esteve i Ferrer, ha decidit abandonar el sector per la baixa rendibilitat dels genèrics, que fins ara suposaven al voltant del 30% de la seva xifra de negoci. Totes dues ja han anunciat que se centraran en la recerca de medicaments originals, més arriscada, però més profitosa.