Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Un empresari coreà clonarà la xurreria mítica San Román del Gòtic a Seül

Al bell mig del Gòtic, desenes de turistes coreans atapeeixen l’estret carrer dels Banys Nous. S’hi apropen per comprar els xurros de la xurreria Manuel San Roman, un nom que apareix en algunes de les guies turístiques de Corea i que els antics amos de l’establiment havien promocionat a la televisió coreana. En tot cas, el boom de clients esclata a inicis de l’any passat després que l’estrella K-Pop Jisoo ensenyés la botiga a les seves xarxes socials.

Aquest idil·li amb el poble coreà és només l’inici, ja que la xurreria Manuel San Roman travessarà ara Europa per instal·lar-se a Seül. “Un home, en senyor Jo, va mostrar interès a comprar la nostra marca i explotar-la a Corea del Sud. Ens ho vam pensar i van iniciar cinc mesos de converses que han acabat amb un acord. En aquest temps hem treballat per legalitzar la marca, fer-la internacional i registrar-ho tot”, detallen al TOT Barcelona Xavi Català i Francisco Almendros, els dos socis que regenten ara una xurreria mítica que data de 1968 i darrerament ha canviat de mans. Tots dos han arribat a un “acord econòmic” amb l’empresari coreà per recrear cinc xurreries San Román a Seül.

L’acord cedeix els drets “del nom i l’estètica” del negoci per als pròxims 10 anys, però en cap cas els dos botiguers del Gòtic en seran els gestors. “Sí que oferirem suport logístic: han vingut a Barcelona a aprendre com fem les coses i al maig anirem allà per acabar de fer un control de qualitat”, diu Català. El negoci fa un mes que es promociona en alguns centres comercials de Seül i vol aprofitar la tirada d’una petita marca barcelonina amb molts seguidors a Coreà.

El vídeo que va penjar l’artista Jisoo a Barcelona i que ha omplert de clients coreans la xurreria Manuel San Roman

Un cas únic al Gòtic

L’aparició estel·lar de Jisoo ha capgirat el futur del negoci del Gòtic, que no ha necessitat fer gaire més promoció per seguir creixent entre el públic coreà. “No cal fer-ne, els clients venen perquè ja saben que la Jisoo va estar aquí; és com si vingués ara Shakira, tothom sabria que ha estat aquí”, comentaven les dependentes del negoci al TOT l’abril de l’any passat en plena expansió. Tot plegat ha despertat un efecte dòmino entre els influencers asiàtics, sobretot coreans, que s’aturen al carrer dels Banys Nous per fer un “vídeo” i lluir-lo a les xarxes socials.

L’expectativa pels xurros d’aquest establiment ha crescut tant que fins i tot ha atrapat alguns guies turístics. Des de la botiga apunten com a mínim un cas en què el guia, un noi que té família coreana, va desviar la seva ruta per satisfer les demandes dels seus clients un cop va saber la història. Mesos més tard, el nou acord situa la xurreria del Gòtic a un altre nivell. El públic coreà ja no haurà de venir a Catalunya per comprar xurros de San Román i els propietaris confien que els nos passos també serveixen per “enfortir la botiga de Barcelona”.

Més notícies
Notícia: Les 7 millors xurreries de Barcelona
Comparteix
La Xurreria J. Argiles i la Xurreria Laietana són alguns dels establiments destacats
Notícia: Les xurreries de carrer, on l’esmorzar i el ressopó es donen la mà
Comparteix
La ciutat va arribar a tenir una setantena de quioscos d'aquestes delícies | Avui en queden una vintena
Notícia: Desenes de clients coreans desborden diàriament una xurreria del Gòtic
Comparteix
Una influencer l'ha fet popular a les xarxes socials, que han agafat el testimoni de les guies turístiques
Notícia: Collboni anul·la restriccions horàries d’oci nocturn al Gòtic i al Raval
Comparteix
L'alcalde revoca la limitació horària de negocis del carrer d'Escudellers i la plaça de George Orwell, i del carrer Joaquim Costa i la plaça dels Àngels

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa