L’elèctrica de Colau segueix sense captar clients i es llança ara a per les empreses

Barcelona Energia anuncia una rebaixa de preus del 8%

La companyia elèctrica metropolitana Barcelona Energia no remunta. Un any i mig després de la seva estrena té 1.800 clients particulars, una xifra molt allunyada de les 20.000 llars a les que aspirava. És a dir, ha assolit només un 9% del subministrament previst. Aquest dissabte l’elèctrica d’Ada Colau ha anunciat una nova estratègia per captar públic: rebaixa preus un 8% de mitjana aquest mateix juny i llança una nova Tarifa Empresa exclusiva per a autònoms i companyies privades, un segment de mercat al que fins ara no s’adreçava.

L’Ajuntament de Barcelona ha fet pública la decisió en un comunicat i justifica les mesures “per facilitar una tarifa més justa per als usuaris i usuàries” i el petit comerç en un moment de crisi. Calcula que les famílies que ja estan endollades a Barcelona Energia s’estalviaran entre 40 i 60 euros a l’any amb els nous preus. A l’abril ja va anunciar que ajornava el pagament de la factura de la llum corresponent al segon trimestre de 2020, arran de l’estat d’alarma.

Les empreses i autònoms que vulguin contractar la comercialitzadora metropolitana disposaran de tres versions –clàssica, variable i solar–, totes elles sense permanència ni límit de potència. A finals d’any també revisarà la tarifa als 4.600 clients públics de l’operadora, bàsicament edificis municipals i de l’AMB.

El consistori segueix publicitant “energia d’origen 100% renovable”, tot i que en realitat el mercat espanyol no permet garantir als clients que l’electricitat concreta que reben al seu domicili provingui de fonts sostenibles com la solars o l’eòlica. El que fa Barcelona Energia és comprar certificats de producció d’energia verda –a Endesa, que va guanyar l’adjudicació– equivalents al volum total d’electricitat que distribueix.

Com va explicar el TOT Barcelona, al gener la companyia tenia 1.482 contractes privats, un 7,41% dels previstos. En cinc mesos només ha augmentat la cartera de clients un punt i mig respecte a les seves pròpies previsions. Aleshores la tarifa solar, la més innovadora, només suposava l’1% dels contractes. El regidor de Transició Energètica, Eloi Badia (BComú), va donar les xifres personalment en una comissió municipal i va atribuir l’escàs èxit de la companyia a que “tot just està naixent”.

Nou comentari