Demanen més garanties al ‘hub’ que vol fer-se amb la planta de Nissan

A falta de dos dies que els treballadors de la marca japonesa quedin definitivament acomiadats, la mesa de reindustrialització de Nissan reclama més garanties d’ocupació i d’inversió al hub de descarbonització liderat per QEV, l’opció que ha pres la davantera per quedar-se amb la planta que l’automobilística abandona aquest Cap d’Any. En la reunió prèvia a la sessió d’aquest dimecres, el Ministeri d’Indústria va assegurar que el projecte garantitzaria el manteniment dels 1.390 llocs de treball directes que Nissan disposava fins ara a Barcelona, on les línies de producció han anat tancant-se en les últimes setmanes.

Tot i que la mesa manté el hub com a opció prioritària perquè continuï la producció i els llocs de feina a la Zona Franca, demanen a QEV conèixer la magnitud real del projecte per valorar si calen altres propostes per ocupar tot l’espai. A més, reclama al hub que constitueixi una societat i tingui un equip directiu.

“Al hub hi ha moltes empreses; s’han de presentar garanties que els contractes i els projectes són certs i reals”, ha dit el portaveu de la CGT, Joaquin Cano. La belga Punch ha rebutjat incloure’s al hub, segons fonts coneixedores, i aposta, en tot cas, per liderar la reindustrialització i cedir espais al projecte de descarbonització. A Montcada, es manté Silence.

A banda de les garanties mencionades, la mesa de reindustrialització exigeix tant a Silence com al hub que tinguin vies de finançament de bancs de primer nivell, un pla comercial, un pla d’inversió, plans d’ampliacions de capital i cartes de compromís per part dels inversors dels projectes. En cas que el projecte liderat per QEV no ocupi tot l’espai de la Zona Franca, la mesa estaria oberta a incloure altres projectes industrials.

Torrent, optimista

Segons ha informat la mesa, el hub d’electromobilitat ocuparia les dues línies de fabricació actuals de Nissan per a produir diversos models de vehicles. A més de la planta de la Zona Franca, la proposta liderada per QEV també se situaria com a primera opció per a la reindustrialització de la planta de Sant Andreu de la Barca. Pel que fa a Silence, la mesa assenyala que les negociacions perquè aquest s’instal·li a Montcada i Reixac es troben “en una fase molt avançada”.

Per la seva banda, el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha confiat que “culmini amb èxit el procés de reindustrialització, i això passa per garantir els llocs de treball i fomentar projectes que generin valor afegit”. “Acabi com acabi la composició del procés de reindustrialització, podem garantir la creació dels llocs de treball que deixa Nissan“, ha garantit el conseller.

Nou comentari

Més notícies
Vaga dels treballadors que fan d'informadors del Bus Turístic de Barcelona / Albert Cadanet (ACN)

Plaça de Catalunya, epicentre de la vaga dels informadors del Bus Turístic

Els treballadors volen sortir de l'ERTO que arrosseguen fa any i mig perquè diuen que ja hi ha prou volum de feina
José Luis Parra García, a casa seva, mentre espera una alternativa laboral després del tancament de Nissan a la Zona Franca / Jordi Play

A punt l’últim cotxe de Nissan a la Zona Franca: “M’hi he deixat la pell”

Els 3.000 treballadors del gegant automobilístic signen les cartes d'acomiadament i esperen des de casa i a contrarellotge un futur laboral digne