Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona-Madrid en alta velocitat: totes les companyies per comparar preus
  • CA

Des del maig del 2022 que els trajectes en alta velocitat entre Barcelona i Madrid, amb parada a Tarragona i Saragossa, ja no són un monopoli de la companyia ferroviària espanyola Renfe. La liberalització del mercat ferroviari ha obert la porta a la competència, primer amb la marca de baix cost Ouigo de la francesa SNF, i des d’aquest divendres, amb l’operador públic italià Trenitalia, també amb una marca de baix cost. Tot plegat, permet al client buscar quina és la millor tarifa i el millor servei per a les seves necessitats. Cal triar i remenar, perquè no sempre les low cost oferiran el millor preu -recordeu què passa amb els companyies aèries de baix cost- o el millor servei. Dependrà molt dels dies, i sobretot dels horaris. A horaris més confortables, més preu, i a la inversa. Res que no es produeixi en altres mercats on hi ha competència. Segons un estudi d’una plataforma de venda online de bitllets de tren, els preus han baixat un 43% en la ruta Barcelona-Madrid d’ençà de l’entrada de la competència, però per contra, les rutes sense competència s’han disparat un 14%

Us deixem aquí la llista de companyies:

Renfe: l’operador ferroviari espanyol que ha tingut fins fa uns mesos el monopoli del servei. Té servei de primera i i segona classe i garantia de puntualitat.

Avlo: és el servei de baix cost de Renfe, que va començar a operar per mirar de contrarestar l’efecte de la imminent irrupció d’altres companyies.

Tren de la companyia francesa Ouigo / ACN
Tren de la companyia francesa Ouigo / ACN

Ouigo: és la low cost de la francesa SNF, i va començar a operar el Barcelona-Madrid -amb parada a Tarragona i Saragossa- el maig de 2022.

Iryo: és la companyia de baix cost de l’operador públic italià Trenitalia. Ha començat a operar la ruta liberalitzada de Barcelona-Madrid aquest divendres 25 de novembre.

Els preus d’un BCN-MADRID-BCN, molt similars

Posem un exemple: si volem passar el Cap d’Any a Madrid, quins preus trobem per agafar el tren des de Barcelona el dia 30 de desembre i tornar a casa l’1 de gener? La francesa Ouigo ofereix un bitllet d’anada a Madrid per 39 euros sortint a les 6.30h des de Sants. La tornada costa 65 euros l’1 de gener amb sortida de Madrid a les 14h. El cost total és de 104 euros. El mateix pla de viatge amb la italiana Iryo, la sortida a les 7.05h costa 50 euros, i la tornada costa 60 euros. En total, 110 euros. Si mirem les tarifes de la companyia de baix cost de Renfe, Avlo, els preus són aquests. 29 euros amb sortida a les 6.35h, i tornada el dia 1 a les 13.50h i té un cost de 49 euros. En total, 78 euros.

Iryo ha començat a operar aquest divendres 24 de novembre del 2022
Iryo ha començat a operar aquest divendres 24 de novembre del 2022

I si optem per Renfe, l’operador principal, el preu amb sortida a les 7.40h és de 93 euros en segona classe i 196 euros en primera. La tornada el dia 1 a les 14h es troba per 34 euros en segona categoria i 76 en primera. Per tant, amb l’AVE de Renfe el preu és de 127 euros en segona classe i de 272 si volem viatjar en primera. En aquest cas, és l’operador espanyol amb la seva marca de baix cost el que ofereix el preu més competitiu.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Tomaset a novembre 27, 2022 | 19:10
    Tomaset novembre 27, 2022 | 19:10
    Qui va dissenyar el TGV "morrut" dels AVE espanyols es va lluir. Quina cosa més lletja, encara més i es comparen amb els trens TGV d'altres companyies de la SNCF, els Ferrovie dello Stato Italiane o els d'altres companyies privades.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa