Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Iryo, el nou low cost d’alta velocitat Barcelona-Madrid: preus i condicions

Iryo, el nou operador d’alta velocitat que unirà Barcelona i Madrid, ja és una realitat. Posarà a la venda els bitllets aquest diumenge 18 de setembre i oferirà preus des dels 18 euros. I un altre gran atractius, canvis il·limitats de dia i hora. Segons ha anunciat a les xarxes socials, la companyia té previst operar amb 32 freqüències diàries a la línia entre Madrid i l’estació de Sants a partir del 25 de novembre.

Un nou competidor de l’AVE de Renfe

La companyia, propietat d’Air Nostrum i Trenitalia, prepara una oferta d’inauguració, però encara no n’ha revelat els detalls i demana als usuaris que estiguin atents a les seves xarxes socials per beneficiar-se’n. Sigui com sigui, entra al mercat de l’alta velocitat amb la intenció de robar un tros del pastís ferroviari a Renfe, així com a la seva low cost, Avio, i també a un altre operador de baix cost, Ouigo. En qualsevol cas, aquests nous trens circularan per les vies i les estacions propietat d’Adif a l’Estat espanyol.

Altres connexions amb ciutats de l’Estat

La pretensió de la la companyia és continuar amb l’ampliació de la línia Madrid-València, que també passarà a incloure la connexió amb Alacant, però encara no hi ha cap data anunciada al respecte. La següent fase del projecte d’Iryo serà el llançament de la línia que connectarà Madrid amb el sud d’Espanya, concretament amb les ciutats andaluses de Sevilla, Màlaga i Còrdova. Les proves per a la connexió amb la primera van començar el febrer passat, per la qual cosa s’espera que els seus trens circulin per aquest trajecte a partir dels primers mesos del 2023.

La flota d’Iryo compta amb quatre sistemes de seguretat diferents que permeten circular per totes les vies europees, per la qual cosa entre els seus plans de futur està arribar amb els seus serveis a altres països d’Europa.

Des que es va liberalitzar el sector ferroviari a l’Estat, diversos operadors han apostat per competir amb els preus de l’AVE que opera Renfe a tot l’Estat, les rutes del qual són majoritàriament deficitàries, tret de l’enllaç Barcelona-Madrid.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa