Barcelona destina 800.000 euros de la taxa turística a la promoció dels atractius de Barcelona

Collboni destaca que aquestes iniciatives "han de contribuir a la diversificació dels atractius" de la ciutat

La Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat invertir 800.000 euros de la taxa turística de l’any passat a la campanya de promoció turística de Barcelona, el Projecte Pride 2020, el Festival Grec i la Mercè. El primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, ha explicat que s’ha volgut donar suport al diversos esdeveniments relacionats amb les indústries culturals i creatives “que han de contribuir a la diversificació dels atractius de Barcelona com a destinació turística”.

En concret, es destinaran 200.000 euros a la campanya de promoció turística de Barcelona, 250.000 euros al Festival Grec, 250.000 euros més a la Mercè i 100.000 euros al Projecte Pride 2020. La campanya de promoció turística promourà el consum local de productes fins ara majoritàriament copats per visitants de la ciutat, amb estratègies, mercats i productes diferenciades en cada etapa. L’objectiu és impulsar diferents accions per contribuir al consum per part de la ciutadania local de l’oferta que fins ara es consumia més a nivell turístic.

El Pride 2020 més turístic

Pel que fa a la dotació al Projecte Pride 2020, es fonamenta en la contribució d’aquest esdeveniment al posicionament de Barcelona entre les principals destinacions turístiques del col·lectiu LGTBI. Per Collboni, aquests esdeveniments, relacionats amb les indústries culturals i creatives, han de contribuir també a la “desconcentració de turisme al centre de la ciutat, una actuació més fonamental que mai en la crisi post covid-19”. En aquest sentit, ha recordat que ja es treballa en un “canvi de model turístic” i que ara, després de la crisi del coronavirus, cal fer “un esforç d’explicació i de promoció del turisme de Barcelona”.

“Volem fomentar a nivell internacional un turisme vinculat al món cultural i també el foment de la distribució de l’oferta turística i que siguin també els barcelonins els que s’apropin a aquests nous àmbits de difusió turística, que siguin els propis barcelonins que tornin a revisitar la seva ciutat en un estiu que serà excepcional”, ha afegit. Aquest paquet d’inversions se suma al que ja va aprovar l’Ajuntament la setmana passada, de 3 milions d’eruos, per a projectes de suport al teixit empresarial, d’impuls de la sostenibilitat i la promoció de la ciutat, i per incentivar el consum local.

Nou comentari