Barcelona Activa obre un laboratori de proves per start ups i pimes

La incubadora de Glòries estrena l’UXLab, que servirà per testar productes i serveis abans que surtin al mercat

L’ecosistema emprenedor barceloní compta amb una nova peça per impulsar la feina que fa start ups i pymes. Barcelona Activa ha presentat el laboratori UXLab, que servirà per a provar productes i serveis abans que surtin al mercat. El projecte compta amb fons europeus i vol centrar-se a anticipar l’experiència que tindran els usuaris quan utilitzin un determinat producte. També donarà un cop de mà a empreses que ja estan al mercat i que volen saber més sobre per què els seus clients tenen dificultats amb determinats productes.

El nou laboratori, ubicat a la incubadora de Glòries, ja ha rebut els seus primers conillets d’índies. Kiversal, una start up que dissenya i fabrica dispositius mèdics connectats a Internet, ha pogut testar un nou audiòmetre i estudiar la seva facilitat d’ús, mentre que el fabricant d’aliments 100% vegetals Foods for Tomorrow va identificar un problema amb l’empaquetatge i l’ha pogut canviar per fer que el consumidor final identifiqui millor que es tracta d’un producte totalment vegetarià.

[r:1]

L’UXLab incorpora tecnologia d’última generació com el neuromarketing o l’eyetracking, que permeten donar una resposta molt més precisa a les emocions que intervenen el procés de compra d’un determinat producte o servei. Però no només es tracta de tests i proves de laboratori, sinó que també es fan servir tècniques més tradicionals com entrevistes en grups reduïts per entendre millor els gustos, les preferències i els interessos dels potencials clients a qui va dirigit un producte.

Per tant, es tracta d’una eina fonamental per consolidar el sistema emprenedor de Barcelona, ja que dissenyar i desenvolupar productes que després no arriben al mercat limita molt la viabilitat de les empreses a mitjà i llarg termini. “Ja no és suficient en proporcionar un producte sòlid o un preu competitiu”, assegura Barcelona Activa. “Les persones esperen un valor afegit“. Això només et pot aconseguir si l’experiència del client passa al centre de la presa de decisions estratègiques de les empreses.

Més informació

Nou comentari