Volar des del Prat serà més car a partir del 2025: la previsió d’Aena

Maurici Lucena preveu que l'aeroport viurà un col·lapse i que això suposarà directament l'encariment dels bitllets d'avió

El president d’Aena, Maurici Lucena, assegura que la previsió és que hi hagi una pujada de preus gradual per volar des de l’aeroport de Barcelona-El Prat en un futur molt pròxim si no hi ha ampliació. Concretament, ha estimat que això es produirà com a conseqüència d’un col·lapse que es produiria entre els anys 2025 i 2026. Tot seguit, però, ha matisat que és un càlcul orientat i que la saturació tècnica “podria passar abans o podria passar després”. Aquest nou element de pressió, en ple debat sobre com s’ha d’abordar el futur de l’aeroport, lliga amb l’anunci del col·lapse de l’aeroport que la ministra de Transports, Raquel Sánchez, va calcular que es donaria l’any 2026. El mateix col·lapse, tot sigui dit, que diversos experts posen en dubte en un reportatge del TOT Barcelona.

Lucena defensa que aquesta pujada de preus que haurien d’afrontar els viatgers que utilitzin l’aeroport barceloní és inevitable si no s’amplia la infraestructura. En una entrevista al programa Aquí, amb Josep Cuní de la cadena SER Catalunya, el màxim responsable d’Aena ha detallat el seu raonament. El seu vaticini preveu que quan no es pugui seguir ampliant el ventall de noves rutes i destins directes que “l’aeroport de Barcelona estava ampliant amb molta intensitat des de fa 15 anys” les aerolínies comencin a apujar el preu dels viatges. “Quan l’oferta és limitada i segueix havent-hi demanda, la variable d’ajustament serà gradualment als preus dels bitllets d’avió“, ha atzibat. De fet, ha subratllat que aquest és el fenomen que ja “fa molts anys” que experimenta l’aeroport londinenc de Heathrow.

Aquest posicionament de Maurici Lucena arriba en un moment d’incertesa i de pressió per ampliar l’aeroport, com Aena ha volgut des del primer moment. De fet, la proposta de la companyia —amb el 51% de la titularitat pública— inclou sense embuts la necessitat d’afectar l’àrea protegida de la Ricarda. També ho fa el govern de l’Estat, amb uns comuns que reneguen de la decisió però que l’accepten com a part del govern de coalició. Per contra, la Generalitat ha acabat desmarcant-se d’aquesta possibilitat. També tenen una posició complicada, però, a l’interior del govern. Els últims dies, Esquerra Republicana ha defensat fermament que no es pot afectar la zona de la Ricarda sigui quin sigui el futur del Prat, mentre que el sector de JxCat pressiona per arribar a una entesa. En joc hi ha 1.700 milions d’euros d’inversió estatal, el model turístic de Barcelona i el futur del Delta del Llobregat.

Comentaris

    Un de pas 10/09/2021 10:21 pm
    Doncs a veure si ho veiem.... Tips de masses turistes... Tips d'imposicións mal girbades Tips de propostes que no es fan mai realitat... I a sobre sempre quedem com els tontos per no voler-les. Volem sortir d'Espanya i gestionar nosaltres el nostre país!!!
    Un de pas 10/09/2021 10:22 pm
    Prou d'amenaces i xantatges Marxem ja d'Ñ, que fem molt tard Salut i República Catalana
    Ricard 11/09/2021 12:48 pm
    Lucena, amenaçi als xenofobs si gosa. O no hi ha nassos de oposar-se a l'amo castellà? Vostè és un venut.

Nou comentari