Aena ofereix protegir 280 hectàrees noves abans de començar les obres al Prat

Lucena assegura que la proposta de la companyia és “rigorosa” i s’obre a incorporar millores

El president d’Aena, Maurici Lucena, ha assegurat que la proposta del gestor aeroportuari per ampliar l’aeroport del Prat inclou protegir 280 hectàrees noves de terreny fins i tot abans de l’inici de les obres, que s’ha retardat fins al 2025 a causa de l’impacte de la pandèmia sobre el tràfic internacional de viatgers. Segons ha explicat a Catalunya Ràdio, si la Generalitat de Catalunya i Aena es posen d’acord per ampliar el Prat i pacten una compensació mediambiental adequada, “la Comissió Europea ho aprovarà segur”.

La proposta d’Aena, que inclou allargar una de les pistes de l’aeroport, afectaria unes 47 hectàrees de zones protegides per la xarxa Natura 2000, de les quals 27 són hàbitats d’interès comunitari. L’afectació a espais naturals com La Ricarda ha aixecat un enorme rebuig entre associacions d’ecologistes i ajuntaments. Lucena ha defensat que el pla del gestor aeroportuari és “rigorós” i que preveu incloure 280 hectàrees noves dins de la categoria d’hàbitats d’interès comunitari, deu vegades més que en l’actualitat, a Viladecans i el Prat de Llobregat.

Decisió després de l’estiu

El president d’Aena ha tornat a apressar la Generalitat perquè decideixi sobre l’ampliació del Prat perquè la companyia necessita una resposta com a molt tard el pròxim mes de setembre i s’ha mostrat obert a participar a la taula de treball anunciada pel president del Govern, Pere Aragonès, per incorporar millores al projecte. Lucena ha insistit que la seva proposta vol blindar legalment que poblacions com Gavà, Castelldefels o Viladecans no es vegin afectades per l’operativa del Prat, però per fer-ho cal ampliar l’aeroport afectant zones naturals protegides.

“Si Barcelona renuncia a l’ampliació de l’aeroport, Catalunya perdrà competitivitat” perquè a Madrid no hi ha discussió sobre l’ampliació de Barajas i, per tant, tirarà endavant en els pròxims anys. Lucena ha explicat que la intenció d’Aena és “avançar-se” al futur col·lapse del Prat, però ha reconegut que amb la pandèmia s’ha posposat la urgència de les obres, que començaran el 2025 enlloc del 2022 o el 2023 com estava previst. Tot i això, la companyia necessita incloure el projecte al seu pla director perquè quan arribi el moment es pugui posar en marxa.

Comentaris

    en fi 07/06/2021 2:45 pm
    tot aquest sidral, és molt vergonyós, és un més de les elits unionistes españolas. Per cert alguna vegada aena o el gobierno español, ha complert en les seves promeses econòmiques? ... jo diria que mai
    ... 07/06/2021 10:21 am
    Què passa, els amiguets del Lucena volen més calerons a les butxaques?

Nou comentari