La iniciativa de Ventura Pons de recuperar els antics cinemes Albatros de València ha acabat frustrada, dos anys després, per falta d’espectadors. La sala va tancar portes discretament el 15 de març després d’haver reobert el 2017 amb el nom d’Albatexas amb una oferta de pel·lícules de reestrena doblades o subtitulades al català. La fórmula no estava reeixint i el mes de desembre passat el cineasta i empresari va intentar reconduir la situació introduint també les estrenes comercials en castellà i rebatejant els cinemes amb el nom de Las Vegas –com la sala que el mateix que Pons va reobrir a Figueres l’any 2018–. Però el canvi no ha estat suficient per atreure el públic.

El cas del cinema de Pons a València contrasta amb la situació de les seves sales Texas a Barcelona. Segons declaracions del seu fundador a l’ACN, els Texas “van com una moto”. “València no és Barcelona”, respon quan se li pregunta perquè el públic acudeix al seu cine de la capital catalana i no a València, davant d’una oferta similar. 

Manca de públic

“Tanquem perquè no ve gent”. Així de sincer es mostra Ventura Pons, preguntat pels motius de l’adéu dels cinemes Las Vegas de València. El cineasta culpa la crisi “galopant” del model de negoci i la competència de les grans plataformes digitals (Netlix, HBO, etc). Pons fins i tot augura més tancaments de sales (no les seves) i d’altres actors del sector a resultes d’aquest canvi de paradigma.

“Vam tancar per Falles, i aleshores vam fer la reflexió sobre perquè tornar a obrir, si la gent no ve”, ha admès Pons. “Hem hagut de tancar, amb tot el dolor del món”, diu, i no sense abans haver-ho intentat tot, introduint les estrenes de cinema comercial i buscant a última hora la complicitat de l’Ajuntament de València per reorientar el negoci. Però a les portes de les eleccions municipals, diu el director, no hi ha hagut moviment per part de la institució que governa Joan Ribó.

Més enllà del Texas de Gràcia

El cas de Figueres, on Ventura Pons va reobrir l’antic cinema Las Vegas el 2018, també és diferent. “A Figueres costa”, admet el realitzador, que encara no disposa formalment de llicència municipal, però espera resoldre-ho “finalment” després de millorar dos elements tècnics que se’ls reclamen des de l’Ajuntament. 

L’altra novetat és que per guanyar més públic s’introduiran espectacles en viu a la programació, anuncia Pons. “Ens hem d’oblidar de la mateixa pel·lícula cada dia; cada dia s’ha d’oferir una cosa diferent”, esquematitza l’empresari i director sobre el futur de les seves sales.

Més notícies
Els promotors del projecte d'Ideal. | ACN

Un històric cinema del Poblenou reobrirà convertit en un centre de cultura digital

Notícia: Un històric cinema del Poblenou reobrirà convertit en un centre de cultura digital
Comparteix
Tindrà zones de realitat virtual i serà un espai dedicat a artistes i creadors
Notícia: Un històric cinema del Poblenou reobrirà convertit en un centre de cultura digital - Mobile

Bayona anirà al cinema Maldà a parlar de ‘Jurassic World’ per ajudar la sala a refer-se del robatori

Notícia: Bayona anirà al cinema Maldà a parlar de ‘Jurassic World’ per ajudar la sala a refer-se del robatori
Comparteix
El cineasta fara un col·loqui amb els assistents per ajudar la sala després que els robessin 1.5000 euros
Notícia: Bayona anirà al cinema Maldà a parlar de ‘Jurassic World’ per ajudar la sala a refer-se del robatori - Mobile
El Saló Vive la Moto se celebra aquest cap de setmana a Barcelona. | Vive la Moto

Gràcia gitana, saló de motos i el nou sistema de so del Phenomena: deu plans per al cap de setmana

Notícia: Gràcia gitana, saló de motos i el nou sistema de so del Phenomena: deu plans per al cap de setmana
Comparteix
El monòleg de José Sacristán, els 90 a la Monumental i una ruta LGTBI són altres opcions
Notícia: Gràcia gitana, saló de motos i el nou sistema de so del Phenomena: deu plans per al cap de setmana - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa