Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Passejar per dins d’una obra d’art: la nova proposta del MNAC

La Sala Oval del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) ha instal·lat una obra de l’artista Laia Esruch que s’inspira en els vasos sanguinis del cos humà. Una proposta trencadora que permet al públic entrar-hi a dins. Tot i que aparentment sembla una novetat, Estruch s’ha habituat a fer aquest tipus d’escultures. Tal com explica l’ICUB en la presentació de l’exposició, l’artista “explora l’oralitat i l’escolta mitjançant unes estructures arquitectòniques dissenyades per ella mateixa i que poden ser transitades, habitades i, en aquest cas, també escoltades”. L’exposició es pot veure fins al 3 de setembre.

En aquesta ocasió, la proposta del MNAC convida el públic a endinsar-se en un circuit de 35 metres de llarg, 6,60 d’ample, uns cinc metres d’alçada aproximadament i dos de diàmetre. L’escultura va més enllà d’una simple recreació dels vasos capil·lars, ja que Estruch combina aquesta idea amb la d’un circuit d’atletisme o automobilisme per crear una espècie de parc d’atraccions. La combinació de tot plegat recrea l’interior humà, però també pretén recrear les xarxes subterrànies d’aigua i de gas d’una gran ciutat.

L'obra de Laia Estruch dins del MNAC | ICUB
L’obra de Laia Estruch dins del MNAC | ICUB

El paper del públic

Segons resa la descripció de l’exposició, aquest circuit interpretatiu “és un intent de l’artista d’estudiar d’una manera nova el moviment dels cossos en relació amb la veu i la paraula“. Per fer-ho, posa deures al públic, ja que l’espai està pensat per “amplificar i deslocalitzar el so del nostre cos en travessar-lo ràpidament i alçant la veu”. Tot plegat per preguntar-se “on són els límits de l’espai públic” o com és l’interior del cos “quan els exposem la mirada i l’escolta”.

Especialista en art contemporani

La Sala Oval del MNAC no és el primer cop que acull una obra d’aquestes característiques. En altres oacsions ha exposat un castell inflable en el marc de l’exposició White Bouncy Castle del coreògraf William Forsyte. Anys més tard es va penjar un avió de mida real cap per avall, de l’artista Francesc Torres, que imitava la forma d’un crucifix.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa