Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Monzó, sobre el cartell de Sant Jordi de Turisme de Barcelona: “L’amor és com un pet”

Dos cartells de la diada barcelonina de Sant Jordi aixequen polseguera, aquest 2021. I això que són encàrrecs independents i reciclats. Per una banda, la campanya de comunicació de l’Ajuntament de Barcelona ha despertat suspicàcies per la contractació d’una extensió de la cessió temporal de drets, necessària per poder aprofitar l’encàrrec de l’any passat, que no es va fer servir a causa de la pandèmia. Per altra banda, la il·lustració encarregada per Turisme de Barcelona per a les seves xarxes, una contractació molt més modesta en pressupost i difusió, ha suscitat crítiques per la seva estètica allunyada dels elements tradicionals de la diada, com el drac i el cavaller.

La creació és obra de la dissenyadora madrilenya Cinta Arribas. Fonts de l’organisme detallen al TOT Barcelona que el treball –un pack format per una animació i una imatge estàtica– té un cost d’aproximament 2.000 euros i que no requeria una licitació en tractar-se d’un contracte d’obra menor. L’ens subratlla que es tracta d’una simple “acció digital” per mostrar com veuen Sant Jordi joves il·lustradors que viuen fora de Catalunya i que han descobert la diada en una visita a la ciutat.

Una de les crítiques més contundents i virals ha estat la de l’escriptor Quim Monzó, que ha fet befa del cartell. Ha insinuat que la metàfora de la diada era massa forçada i l’ha comparada amb un pet: “L’amor és com un pet. Si l’has de forçar, és probable que sigui merda”, ha ironitzat a través de Twitter.

Poc després se li ha sumat Pilar Rahola, a qui tampoc ha agradat gens l’estètica del cartell. L’ha qualificat obertament de “punyetera merda”.

Altres usuaris de Twitter també han criticat el cartell en considerar que “no és de Sant Jordi”, per no donar feina a autors catalans o per entendre’l com “una burla als catalans”. D’altres internautes, però, han atribuït erròniament al cartell d’Arribas per a Turisme de Barcelona el cost de la campanya de comunicació de l’Ajuntament –un cartell totalment diferent firmat per David de las Heras– per recriminar els diners invertits.

Més notícies
Campanya de Sant Jordi dissenyada per David de las Heras / Pencil
Notícia: Barcelona ‘recicla’ la campanya de Sant Jordi de l’any passat
Comparteix

Barcelona ‘recicla’ la campanya de Sant Jordi de l’any passat

L’Ajuntament reaprofita el disseny del 2020, que no es va fer servir pel confinament
Notícia: Barcelona ‘recicla’ la campanya de Sant Jordi de l’any passat - Mobile
La façana principal de l'Hospital de Sant Pau | wikipedia
Notícia: Edificis emblemàtics de Barcelona obren les seves portes per Sant Jordi
Comparteix

Edificis emblemàtics de Barcelona obren les seves portes per Sant Jordi

Per celebrar la Diada, molts edificis ofereixen visites gratuïtes
Notícia: Edificis emblemàtics de Barcelona obren les seves portes per Sant Jordi - Mobile

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Clara a abril 23, 2021 | 00:52
    Clara abril 23, 2021 | 00:52
    Simetria fàcil. La figuració=roses al cul. Un enorme cul en contrast amb un cap molt petit, cap per avall. Tota una metàfora del cervellet que ampara la creació. Tota una declaració de les prioritats de l'autora.
  2. Icona del comentari de: Català a abril 23, 2021 | 08:49
    Català abril 23, 2021 | 08:49
    És un solemníssim nyap. Segur que a la Colau li agrada. Vegonya, barcelonins.
  3. Icona del comentari de: Octubrista a abril 23, 2021 | 12:47
    Octubrista abril 23, 2021 | 12:47
    Fa caguera aquest cartell

Nou comentari

Comparteix