Monzó, sobre el cartell de Sant Jordi de Turisme de Barcelona: “L’amor és com un pet”

Pilar Rahola també s'ha sumat a la tempesta de crítiques per l'obra de la dissenyadora Cinta Arribas

Dos cartells de la diada barcelonina de Sant Jordi aixequen polseguera, aquest 2021. I això que són encàrrecs independents i reciclats. Per una banda, la campanya de comunicació de l’Ajuntament de Barcelona ha despertat suspicàcies per la contractació d’una extensió de la cessió temporal de drets, necessària per poder aprofitar l’encàrrec de l’any passat, que no es va fer servir a causa de la pandèmia. Per altra banda, la il·lustració encarregada per Turisme de Barcelona per a les seves xarxes, una contractació molt més modesta en pressupost i difusió, ha suscitat crítiques per la seva estètica allunyada dels elements tradicionals de la diada, com el drac i el cavaller.

La creació és obra de la dissenyadora madrilenya Cinta Arribas. Fonts de l’organisme detallen al TOT Barcelona que el treball –un pack format per una animació i una imatge estàtica– té un cost d’aproximament 2.000 euros i que no requeria una licitació en tractar-se d’un contracte d’obra menor. L’ens subratlla que es tracta d’una simple “acció digital” per mostrar com veuen Sant Jordi joves il·lustradors que viuen fora de Catalunya i que han descobert la diada en una visita a la ciutat.

Una de les crítiques més contundents i virals ha estat la de l’escriptor Quim Monzó, que ha fet befa del cartell. Ha insinuat que la metàfora de la diada era massa forçada i l’ha comparada amb un pet: “L’amor és com un pet. Si l’has de forçar, és probable que sigui merda”, ha ironitzat a través de Twitter.

Poc després se li ha sumat Pilar Rahola, a qui tampoc ha agradat gens l’estètica del cartell. L’ha qualificat obertament de “punyetera merda”.

Altres usuaris de Twitter també han criticat el cartell en considerar que “no és de Sant Jordi”, per no donar feina a autors catalans o per entendre’l com “una burla als catalans”. D’altres internautes, però, han atribuït erròniament al cartell d’Arribas per a Turisme de Barcelona el cost de la campanya de comunicació de l’Ajuntament –un cartell totalment diferent firmat per David de las Heras– per recriminar els diners invertits.

Més informació

Comentaris

    Octubrista 23/04/2021 12:47 pm
    Fa caguera aquest cartell
    Català 23/04/2021 8:49 am
    És un solemníssim nyap. Segur que a la Colau li agrada. Vegonya, barcelonins.
    Clara 23/04/2021 12:52 am
    Simetria fàcil. La figuració=roses al cul. Un enorme cul en contrast amb un cap molt petit, cap per avall. Tota una metàfora del cervellet que ampara la creació. Tota una declaració de les prioritats de l'autora.

Nou comentari