Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Un jardí protegit s”amaga’ rere la recepció d’un hotel de Ciutat Vella

El Jardí de la Casa Ignacio de Puig és un dels molts racons que apareix a la llista d’espais catalogats per l’Ajuntament de Barcelona com a Patrimoni Urbanístic. Un jardí romànic únic, protegit, i que compta amb un detall curiós que crida l’atenció. El jardí, que és de titularitat privada però d’accés públic i, per tant, visitable per tothom que ho desitja, s’ubica ocult darrere d’un petit palauet neoclàssic de Ciutat Vella reconvertit en un hotel. Es tracta de l’Hotel Petit Palace Opera Garden, ubicat al carrer de la Boqueria. Es pot visitar des de les 10 hores del matí fins al vespre i per poder entrar-hi cal creuar la seva recepció.

El jardí de la Casa Ignacio de Puig es va crear l’any 1861 i aleshores era un annex d’un palauet típic del segle XIX. Anys més tard es va allisar i ara encara es poden veure elements típics dels jardins romànics: una llotja, una gruta i altres espais que recorden els petits estanys que hi havia anteriorment. Aquest espai s’ha refet els darrers anys, respectant l’essència, però amb taules i diverses fileres de llums que el converteixen en un racó amigable al bell mig d’una Rambla sempre massificada.

Els còculs dominen el jardí de la Casa Ignacio de Puig / Ajuntament

Quin tipus de vegetació trobem

Segons llegim en diferents portals municipals, que recullen el llegat del jardí en tant que està protegit, l’espai està ple d’arbrat, amb nou còculs, el tipus d’arbre dominant a l’espai. Els còculs ja gairebé no apareixen en els jardins actuals, però era un tipus d’arbrat molt present al segle XIX. No són els més gruixuts que existeixen però sí molt estètics. Els acompanyen dues magnòlies (Magnòlia grandiflora) i un til·ler (Tilia sp). Sense dubtes, el jardí és un dels grans espais desconeguts del cor de Barcelona i tot un espai per descobrir.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa