Revés important per al veïnat que reclamava el cobriment de la ronda del Mig. L’Ajuntament de Barcelona ha descartat afrontar durant aquest mandat l’actuació sobre el tram d’aquesta “autopista urbana” que queda per tapar, que és d’uns 800 metres en total i va de la plaça de Prat de la Riba al carrer de Mejía Lequerica. Per fer-ho, l’Ajuntament de Barcelona es basa en dos informes de viabilitat interns que apunten una impossibilitat tant tècnica com econòmica. Concretament, fonts municipals consultades pel TOT Barcelona apunten que s’ha conclòs que la intervenció “no és viable” després d’estudiar els “requeriments tècnics, el cost econòmic i l’impacte en la mobilitat que comportaria aquesta actuació”.
Els estudis en qüestió són el que va enllestir Barcelona d’Infraestructures Municipals (BIMSA) el desembre del 2024 i un segon de complementari que el consistori va encarregar a l’equip de l’arquitecta en cap, Maria Buhigas, que havia de completar-se abans del passat 28 d’abril, però que no es va presentar al veïnat fins a la setmana passada.
Des del consistori assenyalen que, malgrat descartar aquest cobriment, continuaran treballant juntament amb totes les parts implicades en l’estratègia iniciada ja a la ronda del Mig per “convertir-la en un carrer integrat a la ciutat amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’espai i els aspectes ambientals de la via”.
Tres dècades de lluita veïnal
Cal recordar que la croada veïnal per al cobriment d’aquesta artèria barcelonina es remunta tres dècades enrere, quan es van presentar les primeres al·legacions ciutadanes demanant eliminar una “barrera deshumanitzant única” a la ciutat. El febrer del 2024, el consell plenari del districte de les Corts va aprovar una moció que demanava encetar precisament aquests estudis per implementar les obres a la via barcelonina. La reclamació a l’Ajuntament va tirar endavant amb els vots a favor dels grups de Trias per Barcelona -el proponent- Barcelona en Comú, el PP i Vox, i l’abstenció dels socialistes, així com del grup d’Esquerra Republicana.