L’Ajuntament de Barcelona ha començat els treballs per retirar les set parades de floristes en desús del tram central de la Rambla. La retirada de les parades s’allargaran com a màxim fins al 8 de novembre seguint els criteris dels Bombers de Barcelona i Protecció Civil municipal, que recomanen mantenir la zona lliure de pas per una possible actuació dels serveis d’emergència. L’alliberació de l’espai permetrà accelerar les obres de reforma de la Rambla.
Es tracta de cinc parades al costat Besòs, entre els números 100 i 114, i dues al costat Llobregat, entre els números 79 i 87, que estaven tancades des de l’any 2019 per la renúncia dels seus titulars o per l’amortització acordada en els últims anys. Els treballs de retirada consisteixen a tallar les portes d’accés i posteriorment es desmuntarà amb maquinària de petites dimensions l’estructura de les parades. Les vuit parades restants continuen amb la seva activitat habitual.

L’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) ha comunicat als titulars de les parades que continuen en actiu que quan les obres hagin d’ocupar la part central hauran de tancar i traslladar-se a una ubicació provisional a la plaça Catalunya. Un cop acabada la reforma, podran tornar al seu lloc. L’Ajuntament ha decidit mantenir la localització de les concessions existents, però no en donarà de noves per esponjar la Rambla. En aquesta mateixa línia, també està previst retirar les parades buides dels ocellaires tancades en dues intervencions, una el 21 d’agost que va suposar la recuperació de sis establiments i una altra el 16 de setembre que va permetre tancar les sis restants.
Una reforma llargament esperada que s’acabarà aquest mandat
El comissionat del Pacte per Ciutat Vella, Ivan Pera, ha assegurat que el desmuntatge de les parades de floristes suposa “un pas significatiu per tenir molt més espai per poder avançar en les obres, també atenent una demanda de Protecció Civil i perquè els comerciants ens demanen que siguin més visibles”. Pera ha volgut posar valor a la reurbanització de la Rambla, que convertirà la cèntrica via en un “un espai de lleure, cultura, comerç, restauració i comerç i torni a ser al centre de la ciutat”. El comissionat ha explicat que estan en permanent contacte amb restauradors, comerciants, veïns per atendre consultes i reclamacions i intentar que les obres “no trenquin el seu dia a dia”.
La reforma de la Rambla s’allargarà fins al 2027 i preveu que només tingui un sol carril de circulació tant de pujada com de baixada al llarg de tot el passeig. El trànsit estarà restringit a veïns, comerciants, mercaderies i aparcaments. També hi haurà un cordó de servei de 2,8 metres que serà reversible. Les voreres laterals s’ampliaran i tindran un mínim de tres metres per facilitar el pas dels vianants i fes més amable el comerç. La nova Rambla també tindrà tres espais que funcionaran com a places: l’Espai Betlem-Moja, el Pla de la Boqueria i el Pla del Teatre. En total, les obres hauran costat 55,6 milions d’euros, 48 dels quals s’hauran invertit durant aquest mandat.