L‘Ajuntament de Barcelona ha iniciat les obres per instal·lar rampes mecàniques en un carrer molt costerut del barri de Montbau. Es tracta del carrer de la Poesia, amb un pendent sostingut del 10%. És una actuació molt esperada i té un cost de 7,34 milions, ha explicat aquest dilluns la primera tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Laia Bonet. Les rampes només seran de pujada i tindran un metre d’amplada.
Amb l’obra es vol donar solució a un problema d’accessibilitat i mobilitat en el tram del carrer de la Poesia entre el passeig de la Vall d’Hebron i el carrer de Vayreda. A més, amb aquesta intervenció, es millorarà tot l’entorn, amb una renovació de la il·luminació, de l’estacionament de vehicles i l’ampliació de les voreres. Les obres duraran uns 18 mesos i s’executaran al costat dels jardins de Montbau.

Ampliar les voreres
El projecte preveu reparar i ampliar les voreres i millorar els espais de circulació dels vianants, tant a la vorera del costat Besòs com la del costat Llobregat en la totalitat del tram del carrer de la Poesia entre el passeig de la Vall d’Hebron i el carrer de Vayreda.
Pel que fa a l’estacionament de vehicles, es manté al màxim l’espai per als vehicles i les motos: es deixaran 64 places per a vehicles i 10 per a motos.
Reordenació dels carrils de circulació
Alhora, en tot el tram, s’executarà una reordenació dels carrils de circulació, de manera que entre l’encreuament del carrer de la Poesia amb el carrer de l’Harmonia i el carrer Vayreda s’elimina la circulació de vehicles en sentit pujada. Aquest fet permetrà adequar l’amplada del carrer de baixada a les necessitats dels vehicles de transport públic i dels serveis d’emergències.

D’altra banda, l’Ajuntament executarà una renovació de la il·luminació, que incorporarà lluminàries LED i columnes cilíndriques d’acer galvanitzat.
Les obres preveuen també fer actuacions de manteniment en l’arbrat i la plantació de quatre arbres. També s’instal·laran passamans en l’encreuament entre el carrer de la Poesia i el passeig del Vall d’Hebron, i es faran millores en la xarxa de clavegueram.



