Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’Ajuntament inicia les obres d’urbanització del costat mar de la Gran Via
  • CA

Dilluns comencen les primeres tasques de les obres d’urbanització del costat mar de la Gran Via de les Corts Catalanes. La intervenció té com a objectiu “afavorir els usos ciutadans” al tram sobre el qual s’aplicarà, entre la plaça de les Glòries i la Rambla del Poblenou. La zona, de 50 metres d’amplada i 70.000 metres quadrats de superfície, esdevindrà un “nou passeig ciutadà” que busca “donar compliment a una reivindicació històrica del veïnat”. “El projecte prioritza els itineraris dels vianants i millora l’eficiència del transport públic”, ha subratllat la primera tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet; que ha indicat que l’objectiu general és “incrementar el nombre de passos de vianants i habilitar connexions directes a peu” entre tots els espais adjacents.

Les tasques que endegarà el consistori aquest mateix dilluns corresponen a la segona fase de les obres. Aquesta intervenció va dedicada al transport públic que passa pel tram de la Gran Via intervingut. Així, buscarà millorar la convivència entre el tramvia, els autobusos, els vianants i el vehicle privat, amb una elevada confluència a la part Besòs de la plaça de les Glòries. Des de l’Ajuntament avisen que l’entorn és especialment “complex” pel que fa a la mobilitat, especialment a la cruïlla a on es troben la mateixa Gran Via, l’avinguda Diagonal i el carrer de Badajoz. En aquesta zona en concret, apunten des de l’executiu, es prioritzarà “la circulació dels vianants” per sobre dels vehicles.

La Gran Via, a la zona afecada per les obres / Ajuntament de Barcelona
La Gran Via, a la zona afecada per les obres / Ajuntament de Barcelona

Un any i mig d’obres

Les obres van a càrrec del mateix Ajuntament i de l’Autoritat del Transport Metropolità, responsables de la mobilitat ciutadana i les infraestructures públiques de la zona. El cost total de la urbanització serà de poc més de 32,5 milions d’euros, dels quals 23,3 milions sortiran de les arques del consistori. Els 9,24 milions restants sortiran de la Generalitat de Catalunya, que els vehicularà a través de la mateixa ATM. A aquest muntant s’ha d’afegir el pressupost de la primera fase de les obres, d’11,41 milions d’euros, que va assumir completament la corporació municipal.

En total, s’espera que les obres durin als volts d’un any i mig. La fase que comença dilluns acabarà previsiblement el pròxim estiu. Un cop finalitzades aquestes obres, s’abordarà la part corresponent al tramvia, amb la construcció i desviament de les vies que hi operen. Els operadors, val a dir, encara no han definit l’afectació sobre la mobilitat d’aquesta futura fase. Sí que asseguren que s’habilitarà un servei alternatiu de transport que es mantindrà mentre durin els talls.

Més notícies
Notícia: L’edifici Estel, reformat després de molts anys abandonat, obre portes excepcionalment
Comparteix
Es podrà visitar el dissabte 25 d'octubre, de 10 a 19 h en el marc de el 48 h Open House Barcelona | S'ha reconvertit després
Notícia: Un megabotiga de roba esportiva desembarca al Portal de l’Àngel
Comparteix
Oferirà col·leccions exclusives i serveis personalitzats ocupant el local de l'antiga Disney | JD aposta per Barcelona per posar-hi un dels seus locals més grans i innovadors
Notícia: Sant Andreu votarà si dona suport a convertir la presó de la Trinitat en un bé patrimonial
Comparteix
13 entitats, entre les quals hi ha la Comissió per la Dignitat, exigeixen que el centre penitenciari sigui declarat bé cultural d'interès nacional | A petició de Junts, el plenari del districte en debatrà el posicionament de l'Ajuntament
Notícia: L’odissea d’anar en metro per a les persones amb discapacitat visual
Comparteix
Els afectats reclamen canvis estructurals en l'arquitectura per millorar l'accessibilitat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa