Dilluns comencen les primeres tasques de les obres d’urbanització del costat mar de la Gran Via de les Corts Catalanes. La intervenció té com a objectiu “afavorir els usos ciutadans” al tram sobre el qual s’aplicarà, entre la plaça de les Glòries i la Rambla del Poblenou. La zona, de 50 metres d’amplada i 70.000 metres quadrats de superfície, esdevindrà un “nou passeig ciutadà” que busca “donar compliment a una reivindicació històrica del veïnat”. “El projecte prioritza els itineraris dels vianants i millora l’eficiència del transport públic”, ha subratllat la primera tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Laia Bonet; que ha indicat que l’objectiu general és “incrementar el nombre de passos de vianants i habilitar connexions directes a peu” entre tots els espais adjacents.
Les tasques que endegarà el consistori aquest mateix dilluns corresponen a la segona fase de les obres. Aquesta intervenció va dedicada al transport públic que passa pel tram de la Gran Via intervingut. Així, buscarà millorar la convivència entre el tramvia, els autobusos, els vianants i el vehicle privat, amb una elevada confluència a la part Besòs de la plaça de les Glòries. Des de l’Ajuntament avisen que l’entorn és especialment “complex” pel que fa a la mobilitat, especialment a la cruïlla a on es troben la mateixa Gran Via, l’avinguda Diagonal i el carrer de Badajoz. En aquesta zona en concret, apunten des de l’executiu, es prioritzarà “la circulació dels vianants” per sobre dels vehicles.

Un any i mig d’obres
Les obres van a càrrec del mateix Ajuntament i de l’Autoritat del Transport Metropolità, responsables de la mobilitat ciutadana i les infraestructures públiques de la zona. El cost total de la urbanització serà de poc més de 32,5 milions d’euros, dels quals 23,3 milions sortiran de les arques del consistori. Els 9,24 milions restants sortiran de la Generalitat de Catalunya, que els vehicularà a través de la mateixa ATM. A aquest muntant s’ha d’afegir el pressupost de la primera fase de les obres, d’11,41 milions d’euros, que va assumir completament la corporació municipal.
En total, s’espera que les obres durin als volts d’un any i mig. La fase que comença dilluns acabarà previsiblement el pròxim estiu. Un cop finalitzades aquestes obres, s’abordarà la part corresponent al tramvia, amb la construcció i desviament de les vies que hi operen. Els operadors, val a dir, encara no han definit l’afectació sobre la mobilitat d’aquesta futura fase. Sí que asseguren que s’habilitarà un servei alternatiu de transport que es mantindrà mentre durin els talls.