Colau potencia els joves emprenedors amb el servei de motos compartides per a Barcelona

S'afavoreix l'impuls d'empreses nascudes majoritàriament a Barcelona amb la consegüent generació de llocs de feina

L’Ajuntament de Barcelona, dirigit per Ada Colau, facilita l’entrada de diversos joves emprenedors -entre els quals es troben Jaume Ramos, Daniel Palau, Eneko Knör, Sergi Monferrer o David Gómez- en adjudicar 6.958 llicències del servei de motos compartides de la ciutat. L’objectiu, segons els experts en mobilitat, és “regular el sector i trencar la situació de duopoli”.

D’aquesta manera, tal com asseguren fonts pròximes al Consistori municipal, s’afavoreix l’impuls d’empreses nascudes majoritàriament a Barcelona amb la consegüent generació de llocs de feina “sota un model que regula i ordena el sector del motor sharing de manera oberta i participativa”.

Entre els noms que Colau potencia creant model start up, es troba el de Jaume Ramos i Subirana, fundador d’I4SME i Catfons Grup, una consultoria estratègica de negocis. Anteriorment va ser Sènior Manager en Axis Corporate i Product Manager en la companyia de telecomunicacions ONO.

També hi és Daniel Palau, cofundador de l’e-commerce Kosen Shoes i fundador de l’agència de disseny i desenvolupament web i aplicacions mòbils VayaWebs. A més, va fundar ListToWin i ListApp i va treballar en empreses com la multinacional alemanya Arvato, del grup Bertelsmann, i en el mundial de MotoGP, de la mà de Jorge Lorenzo, cinc vegades campió del món. Precisament allà va començar la seva afició pel món de les motos, tot i que ja amb tres anys en va conduir una.

Entre els emprenedors tecnològics locals figura a més Eneko Knörr, nomenat millor business àngel de l’any 2018 per l’Associació Espanyola de Business Angels (AEBAN). Va ser el creador de Ludei (San Francisco, els EUA) i de la cinquena major empresa d’hosting d’Espanya, Hostalia, adquirida per Telefónica. A més, és inversor en startups del sector de la mobilitat com Cabify.

Sense oblidar a Sergi Monferrer, cofundador i director general de l’empresa de mobilitat Buny (Ari Sharing), que opera patinets elèctrics en diferents ciutats de l’Estat. Abans va treballar com a responsable d’operacions per a Espanya de la companyia de mobilitat compartida Circ (Flaix), que va ser recentment adquirida per la multinacional Bird. També en Glovo -on va ser director d’operacions per a la zona est d’Espanya- Nuñez i Navarro.

Finalment, destacar a David Gómez, emprenedor asturià fundador de l’empresa Tucycle que opera amb bicicletes elèctriques per a ús compartit a Gijón, en partenariat amb l’empresa Izertis, que recentment va sortir a bossa en el MAB. Gómez va fundar Poloandbike i Ecològica, marques de fabricació de bicicletes i productes per als ciclistes.

Aquesta iniciativa de regulació i adjudicació, pionera a l’Estat i que integra les iniciatives locals d’emprenedoria en el teixit empresarial de la ciutat, es converteix així “en un model” per als ajuntaments de grans ciutats que encara avui tenen pendent “regular un servei que actualment s’ofereix de forma alegal i que continua en mans de grans empreses, dificultant l’accés a nous operadors”.

Els operadors i experts en mobilitat reconeixen que d’aquesta forma “es posa fi a una situació d’alegalitat que durant quatre anys s’havia instaurat a Barcelona i trenca la situació de duopoli existent, on el mercat es concentrava bàsicament entre dos grans operadors, Acciona i Cooltra”.

Nou comentari