Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona engega una campanya per “reconnectar” Ciutat Vella
  • CA

Barcelona Oberta, l’associació que agrupa els principals eixos comercials del centre de la ciutat, ha posat en marxa aquest dilluns la campanya Baixes al centre o què, amb la qual busquen “reconnectar” el districte de Ciutat Vella amb els veïns de la ciutat de tota la vida, ja que en els últims anys s’ha convertit en un dels espais més turistificats de la capital catalana: “Volem que la gent senti que el centre és seu, que és el cor que batega de Barcelona“, expliquen els creadors de la campanya, que volen tornar a convertir el cor de la capital catalana en espai amable per als residents. La campanya, en format videoclip, es difondrà a través de diferents canals com YouTube, Prime Video, Spotify, TikTok i Meta, per connectar amb el públic jove i familiar a través de formats curts i visuals.

En el vídeo es veuen diferents espais emblemàtics del cor de la capital catalana, com ara la plaça Reial, els carrerons del Born, el carrer de Pelai o la Rambla de Barcelona. Fent un recorregut per aquests carrers, els impulsors de la campanya volen tornar a situar el districte de Ciutat Vella com un espai per als barcelonins, ja que en els darrers anys s’ha convertit en un dels focus del turisme que arriba cada dia a Barcelona. El vídeo es va presentar al Summit de Barcelona Oberta celebrat el 21 d’octubre a Casa SEAT, que enguany ha estat destinat a reflexionar sobre com millorar el districte històric de la ciutat, amb el títol Més x Ciutat Vella.

Turisme. Elevada afluència de turistes a La Rambla de Barcelona. / Marta Cardenal
Elevada afluència de turistes a La Rambla de Barcelona / Marta Cardenal

Un espai “habitable i dinàmic”

Durant la presentació del videoclip, el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, ja va defensar el districte de Ciutat Vella com un espai “habitable i dinàmic”, cosa que considera que en els últims anys s’ha anat desvirtuant a poc a poc: “No podem permetre que estigui com està i cal actuar en dos fronts, en l’ordenació del districte per abordar temes com la neteja, la seguretat o per què marxen els veïns; i amb la promoció, incidint en la gestió de l’oferta comercial i amb campanyes per impulsar l’activitat econòmica”, va asseverar el president de l’associació durant la presentació de la campanya. Jené, doncs, no situa només el focus en el turisme, sinó en l’estat general del districte barceloní que engloba el cor de la ciutat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa