Des de 1962, la capital catalana no acollia una sortida oficial d’una etapa de la Volta Ciclista a Espanya, la prova més prestigiosa d’aquest esport. Però la 78a edició de La Vuelta donarà el seu tret de sortida dissabte 26 d’agost des de la ciutat de Barcelona. És una de les competicions amb més prestigi i importància dins del món del ciclisme, juntament amb el Tour de França i el Giro d’Itàlia, tindrà el seu inici a la capital catalana, després de passar-hi fa onze anys en una etapa de l’edició de 2012. De fet, la capital de Catalunya acollirà dues etapes, en un recorregut que permetrà veure els ciclistes a bona part de la ciutat. Serà una contrarellotge per equips que començarà a les 19.00 h a la platja del Somorrostro i acabarà 21.00 h a l’avinguda de la Reina Maria Cristina.
Primera etapa
El recorregut de 14,6 quilòmetres estarà precedit per un entrenament oficial a les 16 h. I aquest és el recorregut de la primera etapa: Platja del Somorrostro • c. de la Marina • pl. dels Voluntaris Olímpics • c. de la Marina • c. de Ramon Turró • c. de Sardenya • c. de Pujades• passeig de Pujades• passeig de Lluís Companys • passeig de Sant Joan • c. de Casp • c. de Lepant • c. de Sancho d’Àvila • c. de Badajoz • av. Diagonal • c. de Cristòfor de Moura • c. de Bac de Roda • c. de Guipúscoa • c. d’Aragó • c. de Lepant • c. de Mallorca • c. Roger de Llúria • c. Rosselló • passeig de Gràcia • c. d’Aragó • c. de Tarragona • pl. d’Espanya • av. de la Reina Maria Cristina.

Segona etapa
L’endemà, diumenge 27 d’agost, la segona etapa començarà a Mataró a les 12 hi acabarà també a Barcelona. Els ciclistes entraran a Barcelona per la Gran Via de les Corts Catalanes i faran l’emblemàtica pujada a Montjuïc fins a les portes de l’Estadi Olímpic Lluís Companys. L’arribada dels ciclistes a Barcelona està prevista entre les 16.30 i les 17.30 h.
En aquest cas, el recorregut és més curt: Gran Via de les Corts Catalanes • plaça d’Espanya • avinguda de la Reina Maria Cristina • avinguda de Francesc Ferrer i Guàrdia • c. el Polvorí • Túnel de la Foixarda • camí de la Foixarda • avinguda dels Montanyans • carrer Mirador del Palau Nacional • passeig de Santa Madrona • avinguda Miramar • carrer de Torreforta • carretera de Montjuïc • carrer del Castell • passeig del Migdia • carrer del Foc • carrer dels Jocs del 92 i avinguda de l’Estadi.
