Una operació conjunta dels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana de Barcelona ha permès desmantellar una gran plantació de marihuana ubicada en una nau del barri de Sagrada Família, al districte de l’Eixample de la capital catalana. Els fets han tingut lloc cap a les deu del matí d’aquest dimecres, quan els efectius policials han accedit a aquestes instal·lacions situades al carrer de Lepant.
A banda del comís de plantes, els agents han procedit a inutilitzar la infraestructura elèctrica que els presumptes responsables havien instal·lat per garantir el creixement de les plantes, així com els diferents elements de la plantació. El local on s’ha trobat aquest negoci fraudulent ha quedat temporalment precintat. Segons ha explicat la policia catalana, en el moment de la intervenció no hi havia ningú a dins de la nau, per la qual cosa no s’ha practicat cap detenció. Per ara no ha transcendit més informació al respecte i no es descarta que hi pugui haver detencions en les pròximes hores.
Plantació descoberta per una escena còmica
Les plantacions de marihuana dins la ciutat de Barcelona són una problemàtica que segueix a l’ordre del dia. Cal recordar que el cos policial barceloní va localitzar el passat 22 de març una plantació de marihuana a l’interior d’un pis del districte de Sant Martí, al barri del Besòs i el Maresme, gràcies a un episodi surrealista. Agents del cos policial de la ciutat de Barcelona que estaven pel carrer Messina van descobrir aquesta plantació després d’interceptar un home que va arrencar a córrer just quan va veure el cotxe policial. Els agents el van seguir fins a aturar-lo quan intentava entrar en uns baixos on feia molta olor de marihuana. L’home, ara investigat per un delicte contra la salut pública i per un altre de defraudació elèctrica, va confessar l’existència de la plantació.