Resolt el misteri amb l’origen de la tuneladora que ha provocat aquest dimarts un esfondrament en el tram central de la línia L3 del metro de Barcelona. Segons ha pogut saber el TOT Barcelona, la màquina que ha perforat una part de la volta del túnel que connecta les estacions de Passeig de Gràcia i Catalunya d’aquest recorregut pertany a les obres de reforma de l’intercanviador de Passeig de Gràcia. A primera hora de la tarda, la tuneladora que ha causat aquests desperfectes en la xarxa del subsol de la capital catalana encara estava ubicada a la vorera Llobregat del passeig de Gràcia, a l’altura de la Gran Via de les Corts Catalanes, mentre diversos operaris esperaven neguitosos les comprovacions de les afectacions provocades per aquest incident.

Cal recordar que aquests treballs de renovació impulsats pel Departament de Territori de la Generalitat van iniciar-se a principis del passat mes de març amb l’objectiu de millorar de l’accessibilitat de les instal·lacions, que connecten la xarxa del metro amb el servei de Rodalies. Les obres se centren en les andanes i els vestíbuls tant de les línies L2, L3 i L4 com de la xarxa ferroviària catalana i preveuen la instal·lació de quatre ascensors. La reforma té un pressupost de prop de 4,8 milions d’euros i la previsió és que s’allargui aproximadament uns 16 mesos més, completament un total de 22 mesos d’obres des del març passat.

La tuneladora de les obres de renovació de l'intercanviador de Passeig de Gràcia que hauria provocat l'esfondrament al metro / A.R.
La tuneladora de les obres de renovació de l’intercanviador de Passeig de Gràcia que hauria provocat l’esfondrament al metro / A.R.

Runa a les vies

Fonts de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) consultades per aquest mitjà han apuntat que l’avís d’aquest esfondrament l’ha donat un dels conductors d’aquesta línia, que ha detectat que hi havia alguna cosa estranya a les vies i que hi havia molta pols. El maquinista ha avisat aleshores el centre de control i s’ha procedit a desallotjar el tren que ell conduïa un cop arribat a l’estació de Catalunya. Treballadors de l’operador han utilitzat un altre comboi buit per acostar-se fins al punt on s’ha detectat aquesta incidència i han pogut comprovar que la perforadora havia provocat un desperfecte en la volta que sustenta un dels túnels de la xarxa, provocant la caiguda de runa a les vies.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: revolutionfm@msn.com a setembre 10, 2024 | 20:19
    revolutionfm@msn.com setembre 10, 2024 | 20:19
    Molta inversió i una oportunitat perduda per escurçar l'enllaç entre línia 3 i 4.
  2. Icona del comentari de: @passejo a setembre 11, 2024 | 13:43
    @passejo setembre 11, 2024 | 13:43
    A la foto, i en l'origen de l'incident, és una tuneladora (en horitzontal)!? o més aviat és una perforadora en vertical?
  3. Icona del comentari de: Andreu a setembre 11, 2024 | 18:57
    Andreu setembre 11, 2024 | 18:57
    En Barcelona se hacen las obras sin mirar como se hacen.

Respon a @passejo Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa