Els Mossos d’Esquadra han fet un crida a les xarxes socials per trobar una dona de 78 anys que va desaparèixer dissabte al barri de la Sagrada Família. La desapareguda es diu Nobuko, és de nacionalitat japonesa i l’últim cop va ser vista a la rodalia del monument d’Antoni Gaudí.
Segons la descripció que ha facilitat el cos policial, la dona duia els cabells recollits en una cua en el moment de la desaparició, vestia amb una camisa llarga blanca i un pantaló curt negre. L’avís fet a les xarxes també explica que no parla anglès.
Què fer si hi ha una desaparició
Els Mossos d’Esquadra insisteixen que no cal esperar 24 hores per avisar d’una desaparició. Aquest fals mite està força estès, però la caporala del cos policial, Laura Villanueva, admetia en una entrevista amb el TOT Barcelona que “si detecten un comportament no habitual en un familiar, que vinguin a qualsevol comissaria, perquè aquestes 24 hores poden ser vitals”.
L’altre aspecte que també es recomana des de la policia catalana és que, en cas de no trobar una persona, es contacti amb els Mossos abans d’iniciar una recerca independent. En aquest sentit, Villanueva remarcava que és important informar els agents de tots els passos, ja que sinó perden el control de la investigació. “Abans de res que parlin amb nosaltres, perquè si no, perdem el control de la informació i tenim sorpreses. Malauradament, hi ha gent que s’aprofita de la vulnerabilitat de les persones i empitjoren el seu estat emocional”, apuntava.
Un altre aspecte que a vegades genera confusió és la presentació de la denúncia. Els Mossos, en aquest sentit, recorden que no cal avisar a tots els cossos policials. La denúncia es comunica immediatament a les policies locals de Catalunya i a la resta de forces i cossos de seguretat de l’Estat.