Les normes de trànsit poden servir, per a les autoritats, per molt més que per protegir els vianants. Així ho han comprovat diverses patrulles de la Guàrdia Urbana de Barcelona en la matinada de dissabte a diumenge. A l’encreuament entre els carrers de la Diputació i Muntaner, un ciclista es va saltar un semàfor i, en veure que s’hi apropaven els agents a la zona, va intentar fugir. En veure la reacció de l’individu, la Guàrdia Urbana va mobilitzar diverses patrulles per interceptar-lo. En aturar-lo, però, els agents hi van trobar diverses bosses d’estupefaents i “una gran quantitat de diners” en efectiu.
L’home, segons ha informat el cos a les seves xarxes socials, hauria intentat agredir els agents en el seu intent de fugida. A les imatges compartides pels agents a les xarxes socials de la GUB es poden observar prop de 2.700 euros decomissats, en bitllets de 50 i 20; així com fins a una setantena de paquets amb drogues de diversos tipus. Aquesta detenció s’afegeix a dos positius per drogues en un control de vehicles de transport de substàncies perilloses a la Zona Franca: segons ha compartit la Guàrdia Urbana a les seves xarxes, dos transportistes amb “càrregues de gasoil, gasolina i tòxics” haurien consumit cocaïna en un cas i cànnabis en l’altre.

Laboratori clandestí a Sant Martí
No ha estat, tampoc, l’únic incident relacionat amb estupefaents aquesta setmana a Barcelona. Els Mossos d’Esquadra de la Unitat Regional d’Investigació de Salut Pública de Barcelona han desmantellat també un petit laboratori de cocaïna a un pis de Sant Martí. Els agents s’hi van apropar alertats per una trucada al 112 per una possible fuita de gas. En intentar entrar al pis, es van adonar que una de les persones que es trobava dins l’immoble va intentar fugir pel celobert. Un cop detingudes dues persones de 46 i 56 anys, els efectius van trobar petites quantitats d’èxtasi, cocaïna i heroïna, així com eines i substàncies relacionades amb la fabricació d’estupefaents i més de 2.300 euros en efectiu. Les detencions es van produir el dia 23 d’octubre; però l’activitat delictiva, segons el cos policial, es podria haver estat donant durant tot l’últim any.