La Guàrdia Urbana va informar aquest divendres a través d’X que el dimarts a la tarda va denunciar penalment un conductor. El motiu va ser conduir a 173 km/h per un tram de l’avinguda Meridiana limitat a 50 km/h. Això vol dir que superava el límit de velocitat per 123 km/h. Davant d’aquest fet, el cos de policia barceloní ha recordat que respectar els límits de velocitat salva vides.
Aquest tipus d’infraccions són habituals a la ciutat, la qual cosa es veu en els casos similars que s’han donat en els darrers mesos. Un d’ells es va produir a finals del mes de gener, quan la Urbana també va denunciar penalment un altre conductor per conduir a 129 km/h per un tram limitat a 50 km/h, la qual cosa el va fer superar el límit per 79 km/h. Els fets també es van produir a l’avinguda Meridiana i en sentit entrada ciutat. D’altra banda, cal destacar que el mateix mes de gener el cos de policia va denunciar un altre conductor per circular a 160 km/h per la ronda Litoral, quan la velocitat màxima és de 80 km/h.
El balanç de víctimes del 2023
Pel que fa als accidents de trànsit, a finals de gener es va conèixer el balanç de víctimes del 2023. La ciutat va registrar un total de 6.857 accidents de trànsit amb víctimes, la qual cosa suposa una caiguda del 4,79% respecte al 2022 i d’un 16,6% en comparació al 2019, l’any previ a la pandèmia. Tot i aquest important descens de la sinistralitat, els ferits greus han augmentat un 30% a la ciutat. Els casos més greus són aquells en els quals els conductors anaven amb bici —s’han triplicat— o patinet en el moment de l’accident. En aquest sentit, cal recordar que Barcelona va tancar el 2023 amb 26 ciclistes en estat greu després d’un accident, la qual cosa suposa 18 més que el 2022, i 11 conductors de patinets en la mateixa situació, 6 més que l’any passat.