Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
De Barcelona a Itàlia: Història del grup criminal que falsificava bitllets

De vegades els casos reals superen la ficció. Una operació conjunta de Mossos d’Esquadra i Policia Nacional ha desarticulat una organització criminal internacional que fabricava i distribuïa bitllets falsos de 100 euros. Tot i semblar la sinopsi d’una nova pel·lícula, la situació és ben real. Els 14 detinguts estaven repartits entre Barcelona, Roma i Nàpols i havien creat una impremta clandestina on feien còpies idèntiques dels bitllets que posteriorment introduïen al mercat. La precisió de les falsificacions era tan bona que havia arribat a “enganyar” moltes màquines. En total, els criminals haurien aconseguit posar en circulació un total d’un milió d’euros falsos.

L’operatiu que els ha detingut va començar la seva investigació a finals de l’any passat després de detectar la circulació d’una gran quantitat de bitllets falsos de 100 euros en comerços de la capital catalana. Els investigadors van aconseguir identificar els membres d’una cèl·lula que operava des de Barcelona i s’encarregava de la distribució i col·locació de les falsificacions a Espanya. En altres paraules, els criminals barcelonins eren el pont d’entrada per a la circulació dels bitllets. Però la història no acaba aquí, en un moment de coordinació amb l’Europol, els Mossos van contactar amb la policia italiana i van descobrir que hi havia una investigació oberta des del 2023 contra una organització criminal assentada a Nàpols i Roma, que fabricava i distribuïa aquests mateixos bitllets de 100 euros. Gràcies a la col·laboració dels dos països, s’ha fet possible la detenció de part de la banda criminal, entre ells, el responsable del tot.

Imatge d’arxiu d’un Mosso en un operatiu | Mossos

L’Eixample, el punt de sortida dels diners falsos

L’organització criminal estava formada per diferents cèl·lules operatives independents als diferents països on operava i cadascuna amb diferents tasques. La cèl·lula de distribució s’encarregava de portar grans quantitats de bitllets falsos a les diferents cèl·lules itinerants de col·locació, entre les quals es trobaven la cèl·lula detectada a Barcelona i que residia a dos domicilis del barri de l’Eixample. D’aquesta manera, l’Eixample es va convertir en el punt de trobada dels diners que s’havien de distribuir per l’estat espanyol. A més, aquesta cèl·lula de col·locació detectada a Barcelona actuava per tota la capital catalana realitzant petites compres a establiments que tenien màquines electròniques per pagar: un cop introduït el bitllet fals, es feien amb el canvi que les màquines els lliuraven i amb el producte adquirit.

Més notícies
Notícia: El Govern retarda un any la limitació de vehicles d”etiqueta B’ a les ZBE
Comparteix
L'administració pública ha acceptat el 72% de les al·legacions dels ajuntaments en contra la regulació de la norma
Notícia: Barcelona, capital mundial de la cervesa artesana: què, quan i on?
Comparteix
El Barcelona Beer Festival se celebrarà del 22 al 24 de març al pavelló 2 de Fira de Barcelona
Notícia: Cel·la 443 de la Model, una repressió que encara dura
Comparteix
El cas de Salvador Puig Antich, l'últim condemnat al garrot vil pel franquisme a Barcelona, encara clama justícia cinquanta anys després de l'execució del militant del MIL
Notícia: Rècord de validacions al metro durant el MWC
Comparteix
Aquest any s'han registrat 6,2 milions de validacions, un 8% més que l'any passat

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa