La venda d’entrades per visitar el Park Güell serà únicament online a partir de l’1 de juliol. La decisió s’ha pres per afavorir les visites programades, assegurar un accés esglaonat i fluid i evitar desplaçaments innecessaris de gent que després no hi pot entrar perquè no hi ha entrades. L’Ajuntament de Barcelona també la considera una mesura favorable per al veïnat, que sovint es queixa de la massificació turística a la zona. El Park Güell ha donat a conèixer el canvi amb una campanya dirigida a visitants que és visible tant als punts d’origen com a espais estratègics de Barcelona, com la xarxa de transports públics, a les terminals de l’aeroport o a diferents hotels de la ciutat.
Aquesta mesura s’inclou en el Pla de Gestió dels Espais de Gran Afluència presentat recentment per l’Ajuntament per poder gestionar millor les zones més visitades pels turistes. Un dels espais és, sense dubte, el Park Güell, motiu pel qual ja s’estan prenent decisions com el canvi a l’hora de comprar les entrades.

Els canvis que hi ha hagut els darrers anys
L’any 2020, l’empresa Barcelona de Serveis Municipals, que es fa càrrec del control dels accessos per encàrrec de l’Ajuntament, ja va fer un canvi al Park Güell quan va reduir l’aforament màxim de l’espai dels 9 milions de visitants anuals fins als 4,5 milions actuals. L’entrada, a més, es fa per franges horàries i això permet limitar l’accés i controlar l’aforament correctament.
A banda, en els últims anys, amb cada cop més turistes, s’han activat campanyes per promoure la venda anticipada online a través de la pàgina web del Park Güell, que en aquest 2024 ja representa més del 85% de les entrades emeses. Així, sembla que no serà gaire complicat fer el canvi a la venda exclusivament online. El Park Güell informarà de la disponibilitat d’entrades en temps real a través dels seus canals oficials i amb les col·laboracions activades amb entitats com TMB, Turisme de Barcelona i el Gremi d’Hotels de Barcelona.