El vaixell Open Arms ha posat rumba cap a Barcelona per “posar-se a punt” pel 2019 després de desembarcar 300 immigrants al port d’Algecires (Cadis). L’última missió de l’any ha estat una de les més complicades, segons el director de l’ONG, Oscar Camps.
#ÚLTIMAHORA
El OpenArms zarpa de Algeciras rumbo a Barcelona. Toca poner todo a punto para la primera misión del 2019. #FelizSábado #United4Med pic.twitter.com/JiZSLBGdQX— Proactiva Open Arms (@openarms_fund) 29 de desembre de 2018
El més de 300 immigrants desembarcats han arribat al port gadità de Crinavis després de set dies a alta mar. “L’únic port disponible era el que estava més lluny de tot el Mediterrani i han navegat 1.100 milles en ple hivern a la coberta d’una vaixell”, va criticar aquest divendres Camps.
“Hem hagut de fer miracles per poder fer-los arribar mantes, medicaments i menjar”, va dir el director d’Open Arms. Un cop estigui tot a punt, el vaixell tornarà a endinsar la proa al mar per anar buscar més persones que necessitin la seva ajuda.
Esta ha sido una de las misiones más difíciles de las 57 que llevamos realizadas y también una de las más femeninas. Orgulloso de todas ellas. @openarms_fund #United4Med pic.twitter.com/emxW73EZnM
— Oscar Camps (@campsoscar) 28 de desembre de 2018