Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Els usuaris de la T-jove es multipliquen per 3 en un mes
  • CA

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha venut més de 3 milions de tiquets durant el mes de setembre i el que portem d’octubre, el que implica un creixement del 26% de les vendes. Aquesta xifra arriba, en part, gràcies a l’augment -molt notori- que han viscut la T-Jove i la T-Usual. En el cas del bitllet destinat als menors de 25 anys, la venda s’ha multiplicat per 3,5. Una xifra més modesta té la T-Usual, que també multiplica les seves vendes, en aquest cas, per 1,7 vegades.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, considera que aquestes dades mostren “una clara recuperació de la confiança del transport públic”. Així, la presidenta anima a tothom que viu a Barcelona a “continuar utilitzant el transport públic”.

La T-Casual, la més venuda

Pel que fa als títols més utilitzats, es manté la T-casual com la targeta més venuda. Aquest tiquet representa el 34,7% del total d’abonaments venuts i, en números absoluts, arriba al milió de vendes.

Les xifres també augmenten pel que fa al nombre d’usuaris que fan servir el Metro. Durant la darrera setmana, el total d’usuaris diaris que l’han utilitzat ha arribat fins als 2 milions de persones alguns dies, xifres que no es veien des d’abans de la pandèmia.

2.700 sol·licituds del ‘Bo lloguer jove’

Les xifres que presenta TMB demostren que els joves han vist amb bons ulls la reducció del transport públic. Però no és l’única ajuda a què s’han agafat. Més de 2.700 persones menors de 36 anys i que viuen a Barcelona han demanat el ‘Bo lloguer jove’ que impulsa la Generalitat, segons ha informat el Departament de Drets Socials aquest divendres. Un 10,5% de les sol·licituds (2.700) responen a gent que viu a la capital catalana. A la demarcació de Tarragona s’han demanat el 11,6% (3.000), a Girona també unes 2.700 i a Lleida bastants menys, 1.400 (5,4%).

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa