Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Un transitat carrer de la zona alta quedarà tallat al trànsit durant 21 mesos

Les obres de les línies de metro L9 i L10 continuen avançant, la qual cosa suposa noves afectacions en el trànsit per als barcelonins. La novetat és que a partir del pròxim dilluns 8 de gener el carrer de Mandri, del barri de Sant Gervasi – la Bonanova, quedi totalment tallat a la circulació a causa de l’excavació del pou de la futura estació, que començarà a entrar en funcionament el 2028. El tram afectat és, concretament, el que va del passeig de la Bonanova fins al carrer de Bigai. Pel que fa al període d’afectacions, serà d’un total de 21 mesos. És a dir, entre el gener del 2024 fins al setembre del 2025.

Per tal de generar als barcelonins el mínim de molèsties mentre durin les afectacions, el trànsit es desviarà en sentit baixada pel passeig de la Bonanova i els carrers de Muntaner i Bigai. En sentit pujada, en canvi, es pot desviar el trànsit per la ronda de General Mitre i el carrer de Ganduxer o pel tram del carrer de Maó que hi ha entre Ganduxer i el passeig de la Bonanova. Les restriccions, però, no seran les mateixes per al veïnat. La idea és que l’accés de l’accés de sortida del carrer de Mandri per la cruïlla de Bigai estigui oberta als veïns per tal que puguin entrar i sortir dels aparcaments. La circulació també estarà habilitada per als vehicles d’emergència i serveis. El transport públic també es veurà alterat. En sentit pujada, per exemple, es modificarà la circulació de les línies de bus V19 i N8 i, en sentit baixada, les línies V11 i 70.

Perllongament de l’L8 dels FGC

Paral·lelament, les obres que connectaran la Línia 8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) també començaran a partir del pròxim 8 de gener. L’objectiu és perllongar la línia d’FGC Llobregat-Anoia, la qual suposarà la construcció d’un túnel de quatre quilòmetres, la reforma de dues estacions existents —plaça d’Espanya i Gràcia— i la creació de tres noves —Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia—. 

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a gener 04, 2024 | 21:43
    Ricard gener 04, 2024 | 21:43
    La notícia es titula misteriosament per augmentar el compte de persones que obren el link de la notícia? Realment és necessari titular amb una premeditada ambigüitat?
  2. Icona del comentari de: JordiP a gener 05, 2024 | 12:52
    JordiP gener 05, 2024 | 12:52
    Atenció, FFGC: em sembla que entre Pça. d'Espanya i Gràcia manca una estació. Sugereixo preveure una situada a les proximitats de la cruilla Urgell-Gran Via, amb connexió amb la Línia 1 del Metro. També sugereixo que l'entrada a aquesta nova estació podria efectuar-se des d'un local planta baixa en Urgell o Diputació. Aquesta solució és molt freqüent a UK i a Alemania; així no cal ocupar un sector de vorera. És més: l'estació Gràcia dels FFGC ja presenta aquesta configuració. El fet de que a Pça. d'Espanya ja hi hagi connexió FFGC i L1 no ha de impedir la realització d'una altre a només una estació de distància. La flexibilitat i la diversitat dels transbordaments és la clau deles xarxes de trens suburbans a tot el món. Estic segur de que tots voldriem una connexió alternativa entre les línies 1 i 3 de metro a Pça. de Catalunya, com també ens agradaria una connexió més propera entre les línies 3 i 4, sense el llarg, inhóspit i antipátic corredor actual. Per cert: algú ha pensat en instal·lar un "tapis roulant" en aquest passadís?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa