El divendres 14 de gener se celebrarà la primera revolta escolar de l’any 2022. La iniciativa vetlla per aconseguir que Barcelona sigui una ciutat menys sorollosa, menys contaminant, més segura i amb més mobilitat sostenible. La primera ronda de talls de carreteres es farà a 15 entorns educatius de la capital. Aquest és el llistat d’Associacions de Famílies d’Alumnes (AFAs) que participen en l’acció reivindicativa:

  • Octavio Paz
  • Miralletes
  • Entença i Xirinacs
  • Rius i Taulet
  • ARC iris
  • 9 Graons
  • Diputació
  • Sagrada Família
  • Ramon Llull
  • Joan Miró
  • La Llacuna del Poblenou
  • Auró
  • Llorers
  • Pere Vila
  • Font d en Fargas

El tall col·lectiu de la revolta escolar, com s’ha anomenat aquest moviment, és el primer després de la publicació d’un estudi de finals de 2021, on es va qualificar Barcelona com la cinquena ciutat més sorollosa d’Europa. L’informe va establir una puntuació d’1 a 10 i la capital catalana va obtenir un 4.55, per darrere de París (8.40), Londres (8.21), Roma (4.96) i Madrid (4.69).

El 62% d’accessos escolars, insegurs

El 62% dels accessos a les escoles és insegur per culpa de la circulació viària. El resultat és fruit d’un estudi d’aquesta organització, en col·laboració amb la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), on han participat 83 AFAs i més de 4.500 famílies de 180 escoles diferents, el 90% d’elles de la ciutat.

La velocitat és una de les preocupacions principals. En menys de la meitat de les escoles hi ha el límit velocitat 30 km/h. El 80% dels pares i mares enquestats considera que els vehicles privats van massa ràpid prop dels centres educatius. A més, només en una de cada tres escoles s’hi accedeix per carrers sense (o amb un carril) per a la circulació privada. A banda, quatre de cada cinc famílies consideren excessiu el soroll del trànsit rodat al voltant del centre educatiu.

Alhora, el 86% de les famílies que han participat en el sondeig opinen que hi ha massa contaminació al voltant de l’escola on acudeixen. L’arribada a l’escola és una altra problemàtica. Per aquelles famílies que opten per portar i recollir l’infant en bicicleta, observen com en el 25% dels casos no tenen lloc on deixar-la perquè no hi ha aparcament, segons les dades de l’estudi de la UB i la UAB.

Nou comentari