El servei de teleassistència bat el seu propi rècord d’usuaris. Va acabar el 2021 amb 108.631 persones ateses, un 5,5% més que l’any anterior i la xifra més alta dels seus 16 anys d’història. També ha assolit un nou màxim de dispositius personals de seguretat, amb 33.000 aparells amb diferents funcions. Aquesta prestació municipal permet a les persones que viuen soles disposar d’un sistema d’avís en cas d’urgència, com una caiguda a casa o una fuita de gas, a través d’un botó que es penja del coll com un medalló.

Vora el 80% dels barcelonins majors de 80 anys que viuen sols a la capital ja disposen d’aquest servei. La valoració que fan els usuaris d’aquesta ajuda és molt alta, amb una nota mitjana de 9,4 sobre 10. És més, 8 de cada 10 de les 985 persones entrevistades qualifiquen el servei com a excel·lent i un 14,1% com a notable.

A més del medalló d’avís, el servei ha diversificat molt els dispositius que ofereix a les llars i ara també té instal·lats aparells de geolocalització (767) i diferents detectors: de fum (26.444), de gas (3.910) i de mobilitat (1.643) per detectar l’absència de moviment injustificada, que podria ser senyal d’una incapacitació sobtada.

Trucades d’ajuda a la Teleassistència

Els usuaris poden prémer el botó per fer consultes als operadors telefònics del servei, així com rebre trucades de control regular. El 2021 la teleassistència va acumular més de 636.000 trucades entrants, de les quals 93.197 eren peticions d’ajuda. Arran de les trucades, es van fer quasi 100.000 mobilitzacions de recursos diversos, des de derivar l’usuari al telèfon 061 fins a enviar-li atenció sanitària o avisar als bombers. El servei, a més, disposa d’unes unitats mòbils que poden desplaçar-se a casa d’usuaris que necessiten ajuda, cosa que van fer més de 9.000 vegades el 2021.

Pel que fa a les trucades emeses, el servei va fer-ne més de 302.000 emmarcades en diferents campanyes de seguiment telefònic, per exemple el programa Ments Grans de Biblioteques de Barcelona. Persones usuàries i familiars seus, representants del Consell Assessor de la Gent Gran i tècnics municipals i del mateix servei de Teleassistència van constituir l’any passat un Consell de Participació que recull propostes de millora.

Nou comentari

Comparteix