Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La Sindicatura de Greuges insta a revocar l’acord Barcelona-Gaza-Tel Aviv
  • CA

La Sindicatura de Greuges de Barcelona ha reclamat a l’Ajuntament que revoqui l’acord d’agermanament entre Barcelona, Gaza i Tel Aviv, en entendre que aquest pacte d’amistat i cooperació no ha tingut en compte el canvi de circumstàncies que s’ha produït després de la seva celebració. “No garanteix el respecte al compromís amb els drets humans ni impulsa unes relacions internacionals que promoguin la justícia global”, assegura en un comunicat.

Un centenar d’organitzacions està treballant per aplegar 3.750 signatures i traslladar la suspensió al Ple; de fet a finals de febrer una plataforma d’entitats de Barcelona havia elevat una queixa al síndic de Barcelona per demanar-li que es posicionés sobre si l’acord és compatible amb el pla director de Cooperació i la Carta de Salvaguarda dels Drets Humans a la ciutat.

Vigent des de 1998 però sense obligacions

En el marc dels Acords de Pau d’Oslo de 1998, l’aleshores alcalde Joan Clos va firmar aquest agermanament amb l’objectiu de sumar esforços en la consecució de la pau a aquesta zona del Pròxim Orient. Es pactava l’intercanvi d’experiències i coneixements sobre la gestió municipal, el desenvolupament d’iniciatives culturals, la col·laboració social i els projectes de cooperació per millorar les condicions de vida de la població de Gaza. Es tracta d’un acord internacional no normatiu del qual no se’n deriven obligacions ni responsabilitats de cap tipus per part de l’Ajuntament.

Segons la Sindicatura de Greuges de Barcelona, les dificultats del procés de pau al Pròxim Orient, i concretament en el conflicte entre Palestina i Israel, han provocat que aquestes accions no s’hagin pogut dur a terme. No obstant això, Barcelona manté relacions amb les dues ciutats per separat. En el comunicat la institució recorda “l’apartheid que pateix diàriament el poble palestí (a Israel, Cisjordània i Gaza), un crim de lesa humanitat que se suma a l’ocupació i al colonialisme que pateix des de fa dècades”.

De fet, el 2017 la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, i Seguretat i Prevenció de l’Ajuntament “es va comprometre a evitar qualsevol mena de complicitat amb l’ocupació, la violació dels drets humans i l’espoli dels recursos palestins i va instar l’Ajuntament a desmantelli l’acord triangular”

La Sindicatura de Greuges de Barcelona demana als diversos nivells governamentals (municipal, autonòmic, estatal i internacional) que “es posicionin clarament contra un sistema que discrimina la població i la separa per ètnies, creant persones de primera i segona categoria”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: fat boy a desembre 14, 2022 | 14:55
    fat boy desembre 14, 2022 | 14:55
    Quan el "un sistema que discrimina la població i la separa per ètnies, creant persones de primera i segona categoria” es el que fa el Xarneguistan amb els catalans des de fa 300 anys en canvi, aixo ho troba perfectament acceptable.
  2. Icona del comentari de: almogaver.cat a desembre 15, 2022 | 03:24
    almogaver.cat desembre 15, 2022 | 03:24
    Sento estar en desacord. "Que a Israel discrimina la població.. i la separa per ètnies?" Al meu entendre no és cert i si és capciós i mentidera aquesta afirmació. Creieu que Egipte o Jordània inclús Marroc o Turquia mantindria relacions diplomàtiques militars i amistoses amb Israel si fos cert? Una altra cosa és que Israel es protegeixi dels atacs terroristes de Hamàs des de Gaza principalment. Trobo que serà un error trencar relacions amb aquestes ciutats israelianes, per possibles suborns d'estats i emirats que realment tracten als palestins com animals de càrrega i sense cap mena de protecció jurídica ni drets laborals I, si ...! Soc Amic d'Israel. i de tot cor. Però mai he desitjat cap mal ni a la cultura,les nacions ni a cap àrab, ni de pensament, ni de paraula, ni (sobretot) d'Obra. Si això passes, desseguit que el Sr. Tries, (si el tria Barcelona) iocupi l'alcaldia es demanarà si es pot tornar a crear aquesta entranyable amistat entre aquestes ciutats. No recordem ja el terrible i horrorsos Progroms que les nostres ciutats vàrem fer als jueus Catalans? Abans érem ignorants i fàcilment manipulables pels espuris desitjos dels Senyors i bisbes. i.. Ara... també ens manipularan? No buddy, no pas a mi . Shalom Israel!

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa