Diferents trams de la Línia 4 de metro han estat dos mesos sense servei. Aquesta situació, però, està a punt d’acabar. El servei de l’L4 recuperarà aquest dissabte la normalitat després que s’hagin renovat 6 quilòmetres de via amb l’objectiu de “millorar l’eficàcia, el confort i la qualitat” de la infraestructura. Això vol dir que els usuaris del metro podran recórrer una altra vegada tota la línia de metro i ja no hauran de fer servir els mitjans de transports alternatius habilitats per Transport Metropolità de Barcelona (TMB).
L’obra ha tingut una inversió de 16,4 milions d’euros i s’ha fet en dues fases. En la primera, que va tenir lloc el primer mes d’obres, es va deixar sense servei el tram de la línia groga que es troba entre la parada de Ciutadella – Vila Olímpica i Girona. En la segona fase, que s’ha fet aquest mes d’agost, s’han recuperat dues parades i s’ha deixat sense servei un tram més curt, que va de l’estació de Jaume I i a la de Girona. Tanmateix, cal recordar que les obres han fet més que renovar 6 quilòmetres de via. També han servit per instal·lar 12.000 metres lineals de carril d’acer i 18.600 fixacions antivibratòries sobre una plataforma formada amb 14.000 metres cúbics de formigó.
El servei alternatiu
TMB va posar en funcionament un servei especial amb autobusos articulats amb “el nombre màxim que es pot posar en circulació al carrer” per tal de minimitzar les afectacions que aquestes obres hagin provocat en la mobilitat a la ciutat. A l’inici, es va habilitar un servei alternatiu amb freqüències d’entre 3 i 4 minuts entre Bogatell i Verdaguer. El recorregut del bus ha passat per la Via Laietana, també en obres. Aquestes s’han coordinat amb el tall de metro per permetre la circulació del transport alternatiu.