Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El sector del taxi s’alça contra l’agressió a dos conductors al Prat

El sector del taxi es reunirà aquest dilluns a Terminal 1 de l’Aeroport del Prat per decidir “quins mesures s’han de prendre” per denunciar l‘agressió a dos conductors aquest passat cap de setmana. “No permetrem que uns salvatges ens acovardeixin després del que va passar ahir”, exposa el sindicat Élite Taxi en un comunicat enviat als taxistes. El col·lectiu va denunciar diumenge diferents conductors de VTC per apallissar dos taxistes. Segons explica el sindicat majoritari, la baralla es va produir perquè els Vehicles de Transport amb Conductor -nom complet de les VTC- estaven captant clients en una zona no autoritzada. “Exigim que es persegueixi els culpables que van colpejar dos companys [taxistes] i que se’ls emporti davant del jutjat. Les càmeres ho van gravar tot i aquests delinqüents han de ser detinguts i portats davant de la justícia”, insisteix el col·lectiu.

El sindicat va fer públiques les imatges diumenge mateix: diferents conductors discuteixen i un d’ells va a terra i rep diverses puntades de peu. Élite Taxi ja va avançar aleshores que presentarà la denúncia corresponent a la policia per fer justícia per les vies legals. La baralla d’aquest diumenge al Prat eleva el to de la lluita creuada que mantenen el sindicat majoritari del taxi i les VTC que operen a la ciutat, una disputa que ha motivat les darreres aturades del sector al centre de la capital catalana. Els taxistes titllen aquestes empreses de “màfia” i insisteixen que volen “apoderar-se” dels seus llocs de feina. Élite remarca que la batussa de diumenge traspassa “totes les línies” i que la resposta “estarà a l’altura”.

Marxa lenta d’Élite Taxi a la plaça Espanya de Barcelona / Arxiu, Europa Press

Guerra oberta entre el taxi i les VTC

Els taxistes han centrat darrerament les seves protestes en tres factors clau: la inseguretat, els preus “abusius” de les pòlisses que cobreixen la seva activitat i la “competència deslleial” d’empreses com Uber, Cabify o Bolt. Élite demana, entre altres, més inspecció i mà dura contra les VTC. A finals de desembre, la Guàrdia Urbana va revisar 25 cotxes VTC, dels quals el 80% van ser “retirats de la circulació” perquè no tenien autorització. Un control similar fet a gener va acabar amb 20 cotxes retirats.

L’ofensiva contra aquests vehicles ha alçat també les empreses del sector, que darrerament han qüestionat el que consideren una “campanya d’assetjament i multes massives” i han lamentat les diferents regulacions del Govern i l’Ajuntament de Barcelona. La hiperregulació, remarquen, pot suposar l’estocada definitiva a aquest servei. Les VTC prendran accions contra el consistori si no atorga de “forma immediata” les llicències denegades i si no retiren les sancions imposades de “forma injustificada”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a març 24, 2025 | 12:28
    Ricard març 24, 2025 | 12:28
    És l'estimat sector que quan els dóna la gana tallen els carrers de Barcelona impunement, amb la complicitat de tota l'administració pública. Ai, pobrets.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa