El saló Barcelona Games World es converteix en NiceOne Barcelona

Fira de Barcelona pica l'ullet a la comunitat 'gamer' en adoptar l'expressió 'nice one', que vol dir 'bona jugada' en anglès

Barcelona Games World, el saló sobre videojocs organitzat per Fira de Barcelona, ​​es transforma aquest any en NiceOne Barcelona (N1B). Amb la nova marca, es pica l’ullet a la comunitat gamer en adoptar una expressió típica entre jugadors durant les partides: nice one, bona jugada en anglès. Alhora, el nou nom resumeix en forma d’acrònim els eixos fonamentals del nou esdeveniment: Networking, Innovation, Conferences i Entertainment (NICE).

N1B se celebra des d’avui, 28 de novembre, fins diumenge, 1 de desembre, al recinte de Gran Via de la Fira de Barcelona. El saló aspira a convertir-se en el festival d’entreteniment digital més gran de l’estat i un dels esdeveniments de referència dins de panorama internacional. 

En aquesta nova etapa, l’esdeveniment s’obre a nous àmbits del món de l’entreteniment digital, incorpora nous sectors a la seva oferta i consolida el model experiencial.

Els videojocs continuaran sent els grans protagonistes del festival i els visitants podran seguir gaudint de les últimes novetats del mercat, així com de les competicions professionals de la Lliga de Videojocs Professional (LVP). Sota la nova marca N1B, Fira de Barcelona presentarà una visió de 360 ​​graus de l’entreteniment digital més enllà del videojoc i crearà un espai on reunir les comunitats d’apassionats dels videojocs amb altres col·lectius, com ara els fans dels continguts sorgits en plataformes de streaming, sèries, pel·lícules o la cultura anime, entre d’altres.

El director de NiceOne Barcelona, ​​Josep Antoni Llopart, ha assegurat que “es tracta d’una aposta estratègica per consolidar l’esdeveniment i ampliar-lo a altres àmbits de la indústria de l’entreteniment digital. Els patrons de consum dels joves i els nadius digitals han canviat i creiem que el futur passa per oferir al públic un espai d’experiències transmèdia”.

En aquest sentit, ha afegit que “hem parlat amb molts dels actuals expositors i altres empreses del sector i la resposta a la nova proposta ha estat extraordinària, cosa que ens ha animat a apostar pel canvi de format aquest any amb objectiu de consolidar-lo el 2020″.

Èxits consolidats i nous formats

N1B continuarà acollint molts dels espais de més èxit de les passades edicions de Barcelona Games World, com ara les competicions professionals i amateurs d’eSports organitzades per la LVP, les competicions de la Barcelona Mobile Challenge o l’espai RetroBarcelona, l’esdeveniment més gran de l’estat dedicat a la retroinformàtica i el videojoc clàssic, que celebrarà la seva setena edició.

RetroBarcelona homenatjarà Konami

Aquest any, RetroBarcelona retrà homenatge a l’empresa japonesa Konami, responsable de sagues com Gradius, Contra, Castlevania o Metall Gear, amb motiu del seu 50è aniversari. El certamen tematitzarà el cartell amb els personatges més emblemàtics de Konami i repassarà la trajectòria de la companyia amb una conferència a càrrec de dos experts en videojocs, José Manel Fernández, Spidey, i José Antonio Moreno, Evil-Ryu.

El saló RetroBarcelona en una imatge d'arxiu / Fira de Barcelona

El saló RetroBarcelona en una imatge d’arxiu / Fira de Barcelona

RetroBarcelona ocuparà un espai de 5.000 m2 en els quals es duran a terme conferències, podcasts de temàtica retro, taules rodones i tornejos. També hi haurà zones d’exposició, on poder veure i aprendre els orígens i història del sector, zona de mercat i una extensa zona de joc amb més de 250 màquines, entre consoles, ordinadors clàssics, Arcades i pinballs, disponibles per al públic.

Més espai per a la realitat virtual 

Després de l’èxit de l‘àrea de demostracions de Realitat Virtual (VR) i Augmentada (AR) organitzades en la passada edició, N1B consolidarà aquest espai amb el doble de superfície i amb més oferta. A més, el festival explorarà un innovador sector dedicat als Technosports, una disciplina a mig camí entre els eSports i l’AR que està aconseguint atreure un gran nombre d’aficionats a l’Àsia, amb títols com FAT entre els més destacats.

En la seva última edició, el saló va reunir més de 138.000 visitants durant els quatre dies de celebració, de manera que es va consolidar com el major esdeveniment d’Espanya dedicat als videojocs i els eSports.

Àrea professional reforçada

El nou N1B seguirà comptant amb l’apartat professional com a un dels seus pilars fonamentals i per això el saló apostarà per consolidar el programa de reunions professionals que va iniciar el 2016. Josep Antoni Llopart ha assegurat que “el 2019 continuarem apostant per la promoció del talent nacional a través d’un programa de trobades de negoci entre estudis independents i publishers i inversors internacionals.

L’any passat es van dur a terme més de 500 reunions de negocis en què van participar 125 desenvolupadors i 119 inversors. “Però el més important és que un 16% d’aquestes reunions van acabar en rondes d’inversió tancades durant el mateix saló i un altre 57%, amb el compromís de tancar-les en els mesos posteriors, dada que ens confirma com una gran plataforma d’impuls de la indústria i el talent en aquest sector”, conclou Llopart.

Nou comentari