Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La Sagrera recuperarà un camp de futbol històric per cobrir el pou de l’L9

Un camp de futbol històric renaixerà per cobrir el pou de les línies L9 i L10 obert com una gran ferida des de fa gairebé 20 anys a la Sagrera. La Generalitat ha licitat aquest dijous la connexió ferroviària entre els ramals de la zona nord i del tram central d’aquests recorreguts, una operació que permetrà enllestir la connexió dels dos traçats i tapar aquest forat de grans dimensions, on s’instal·larà la gespa del recuperat Camp del Ferro.

Els treballs tenen una duració total prevista de 46 mesos i un cost de 20,3 milions. Actualment, el traçat de l’L9 i L10 nord fins a la Sagrera transcorre per un tram de túnel que en un futur serà el de l’L4 en el perllongament, quan la totalitat de l’L9 entri en funcionament. Durant els primers 30 mesos, es prepararà la infraestructura per a la connexió ferroviària i en els 16 següents es taparà el pou i s’adaptarà la part superior del pou per a usos públics.

El macropou de la Sagrera encara la seva cobertura després de gairebé 20 anys obert a la Sagrera / Lluís Sibils (ACN)
El macropou de la Sagrera encara la seva cobertura després de gairebé 20 anys obert a la Sagrera / Lluís Sibils (ACN)

Serà en aquest punt quan l’Ajuntament de Barcelona entrarà en acció per recuperar l’històric recinte esportiu de la Sagrera, un camp que estava ubicat on ara s’erigeix el pavelló poliesportiu municipal Camp del Ferro, escollit com el millor del món l’any 2022.

Una obra complexa que avança per dos trams

Cal recordar que el macropou de la Sagrera, fet des del 2004, és una obra molt complexa que agrupa els dos túnels: el que actualment utilitza l’L9 i després ho farà l’L4 en el seu perllongament fins a la Sagrera, i el que ja està fet des d’abans de la paralització de les obres de l’L9 i que l’unirà definitivament amb el tram central. Des de la Sagrera, aquest darrer túnel està fet fins a Lesseps, mentre que per l’altra banda, la tuneladora continua treballant des de la part sud, on ja ha superat l’estació de Sarrià per també arribar a Lesseps, previsiblement a finals del 2024.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa